ثبت مناسبت های بزرگداشت شاهچراغ (ع) در تقویم رسمی

ثبت مناسبت های بزرگداشت شاهچراغ (ع) در تقویم رسمی
   
ثبت مناسبت های بزرگداشت شاهچراغ (ع) در تقویم رسمی |||| ||||

در چهل و نهمین جلسه علنی ششمین شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد تا شهرداری شیراز پیگیری ثبت سالروز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در ۶ ذی‌القعده و بزرگداشت شهادت آن حضرت در ۱۷ رجب را در تقویم رسمی کشور انجام دهد.

به گزارش راستین آنلاین در چهل و نهمین جلسه علنی ششمین شورای اسلامی شهر شیراز که شب گذشته، اول اسفندماه برگزار شد، طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) در مناسبت‌های رسمی تقویمی کشور مطرح شد. این لایحه مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

 
ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت ۳ ماه نسبت به درخواست و پیگیری ثبت روز میلاد و شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) در مناسبت‌های رسمی تقویمی کشور اقدام مقتضی انجام دهد و گزارش به شورا ارسال کند.
 
همچنین در این جلسه لایحه دوفوریتی در خصوص مشارکت شهرداری در برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی و پرداخت مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال ( سه میلیارد ریال) از ردیف اعتباری ۶۰۶۰۲۲۵۲۱۴۱۳۰۰۲ (با عنوان احداث پارک موزه دفاع مقدس ) برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مطرح شد و در نهایت مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
طبق این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود به منظور مشارکت در برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال ( سه میلیارد ریال ) از ردیف اعتباری ۶۰۶۰۲۲۵۲۱۴۱۳۰۰۲ (با عنوان احداث پارک موزه دفاع مقدس ) به شرح برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اقدام کند.
 
در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، در خصوص حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی ویژه شهروندان شیرازی بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.
 
در این راستا ضمن تصویب دوفوریت طرح مذکور، شهرداری شیراز مکلف است به منظور حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس (ویژه شهروندان شیرازی) مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از بودجه جاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دارای ردیف اعتباری ۶۰۲۰۱۰۱۲۱۴۱۳۰۰۵ (بزرگداشت هفته دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت) از بودجه سال ۱۴۰۰ به چهار ناحیه بسیج شیراز اختصاص دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
312 کلیک ها  دوشنبه, 02 اسفند 1400 14:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا