کمبود ناظران متخصص مهمترین مشکل فضای سبز شیراز است/برنامه ریزی و توسعه در دستور کار قرار گیرد

کمبود ناظران متخصص مهمترین مشکل فضای سبز شیراز است/برنامه ریزی و توسعه در دستور کار قرار گیرد
   
کمبود ناظران متخصص مهمترین مشکل فضای سبز شیراز است/برنامه ریزی و توسعه در دستور کار قرار گیرد |||| ||||

عضو شورای شهر شیراز گفت: کمبود ناظران متخصص به دلیل نبود برنامه ریزی و آینده نگری در سال‌های گذشته، مهمترین مشکل فضای سبز شهرداری این کلانشهر است.

 
افسانه خواست در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رویداد فرهنگی، زیست محیطی دفاع سبز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از طرح پارک هفت به عنوان طرح پیشنهادی خود در سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز یاد کرد و گفت: در طرح پارک هفت، مالک درختی که دستور قطعش در کمیسیون قطع اشجار یا کمیسیون ماده ۷ داده می‌شود، باید درختی جایگزین را با حضور ناظر و نماینده سازمان در این پارک‌ها بکارد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از شورای شهر شیراز، خواست خدایی افزود: فضای سبز کلانشهر شیراز امروزه بیشتر از هرچیزی نیازمند برنامه ریزی مشخص برای توسعه، مدیریت فضای سبز و پرهیز از برخوردهای آنی و سلیقه‌ای است.
 
خواست خدایی، سیاستگذاری و برنامه ریزی فضای سبز بر اساس نیاز هر منطقه را مهم برشمرد و بی نظمی در مجموعه فضای سبز را نتیجه جابجایی و تغییر زیاد مدیران این مجموعه در این سازمان یا مناطق عنوان کرد.
 
او ادامه داد: اعطای فرصت مناسب به مدیران متخصص می‌تواند تاثیرات مطلوبی در ساماندهی بخش‌های مختلف سازمان داشته باشد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز، گفت: نبود دستورالعمل و سامانه نظارت یکپارچه سبب اقدامات سلیقه‌ای مناطق مختلف شهرداری درحوزه فضای سبز شده است که باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشید.
 
ناظر شورا در سازمان سیما، منطر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به عدم پرداخت کافی و به موقع حقوق کارشناسان و کارگران فضای سبز، افزود: این امر تاثیرات بسیار منفی برعملکرد آن‌ها داشته و تاکنون توجه‌ای به این مشکل نشده است.
 
او بر توجه به ظرفیت‌های فنی و مالی پیمانکاران این حوزه تاکید کرد و گفت: حضور یک متخصص فضای سبز به عنوان نماینده یا مشاور در هیات بررسی کمیسیون معاملات در مناقصه‌های مربوطه می‌تواند موثر باشد.
 
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز همچنین تلاش برای بالابردن تراز شهر مقدس شیراز را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و وجود ۱۵ هزارشهید والامقام، باید با بهره گیری از المان‌ها و نقاشی نگاری‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری در راستای بالابردن سطح معنویت و تراز شهر مقدس شیراز تلاش کنیم و شهر را در خور این قداست‌ها زینت ببخشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
227 کلیک ها  شنبه, 03 مهر 1400 08:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا