برگزاری مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله موسوی‌نژاد

برگزاری مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله موسوی‌نژاد
   
برگزاری مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله موسوی‌نژاد |||| ||||

همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا حسینی مراسم تشییع پیکر آیت‌الله موسوی نژاد بنیان گذار حوزه علمیه شهرستان مرودشت برگزار شد.

 
استاندار فارس چهارشنبه ۲۷ مرداد در این مراسم با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا حسینی و با اشاره به خدمات ارزنده این عالم به جامعه، افزود: آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد از شاگردان مرحوم آیت‌الله بروجردی و امام خمینی (ره)، علامه طباطبائی و شهید مطهری و همچنین هم دوره علمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز بوده است و ایشان عمر با برکت خود را صرف آموزش و تحقیق مباحث دینی کرده و در این راستا شاگردان زیادی تربیت و به جامعه معرفی کرده است.
 
عنایت‌الله رحیمی با قدردانی از خدمات ارزنده این عالم مجاهد، ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های ارزنده ایشان در حافظه تاریخی مردم فارس به یادگار خواهد ماند وخدماتی از قبیل ساخت مساجد، حمام، خانه‌های عالم و حسینیه‌های متعدد در سطح شهرستان مرودشت ازجمله اقدامات ایشان بوده است.
 
آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد، از علما و فعالان مذهبی، فرهنگی، اجتماعی استان فارس، شامگاه جمعه ۲۲ مرداد، بر اثر کهولت سن و بیماری قلبی در بیمارستان ارتش در تهران، دیده از جهان فروبست.
 
آن عالم ربانی، که در زمان فوت، ۸۷ سال سن داشت، زاده نیشابور بود و تا سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد و در محضر آیت‌الله العظمی میلانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و پس از آن به قم عزیمت و افتخار شاگردی حضرت امام خمینی (ره) را پیدا کرد.
 
آیت‌الله موسوی‌نژاد حوالی سال ۱۳۴۲ برای تبلیغ به شهرستان مرودشت عزیمت و تا پایان عمر در همین شهرستان اقامت کرد و منشاء و حامی اقدامات شاخصی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آموزش علوم دینی، به مردم این دیار بود.
 
ساخت مساجد و مکان‌های عام المنفعه مانند حمام‌های عمومی، راه اندازی صندوق حمایت از نیازمندان حضرت ابوالفضل (ع)، عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت وغیره از کارهای نیکی بوده که از این عالم دینی در مرودشت به یادگار مانده است. برخی، شمار مساجدی که این روحانی برجسته بانی ساخت آن‌ها بوده است را افزون بر ۲۰ باب عنوان کرده‌اند.
 
مدرسه علمیه مرودشت که امروز یکی از معدود مراکز حوزوی است که درس‌های خارج فقه در آن تدریس می‌شود نیز به همت و تلاش این عالم دینی شکل گرفته است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
300 کلیک ها  چهارشنبه, 27 مرداد 1400 17:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا