محمد جواد مرادیان با اشاره به پیش بینیهای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این زمینه افزود: در همین رابطه پس از آگاهی از وقوع این اختلال، هماهنگی لازم با مراکز پیام ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۲ برای ایجاد ارتباط مددجویان از طریق سامانههای یاد شده صورت گرفته و ماموریتهای اورژانس از طریق این مراکز دریافت و انجام شد.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: همزمان برای جابجایی تماسهای خطوط ۱۱۵ به مرکز پشتیبان و همچنین خطوط تلفن همراه از قبل پیش بینی شده، با اداره مخابرات هماهنگی لازم صورت گرفت و در نهایت برقراری ارتباط با خطوط ۱۱۵ با جابجایی بر روی خطوط تلفن همراه اورژانس میسر شد.
او اظهار کرد: کسب اطمینان از پایدار شدن شرایط جدید و نبود اختلال برای مددجویان، با فراخوان فوری نیروهای اورژانس، حضور تمامی اعضای تیم مدیریتی اورژانس فارس و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل مدیریت بحران استانداری، مخابرات استان، فرماندهی انتظامی استان، آتش نشانی شیراز و جمعیت هلال احمر فارس تا صبحگاه روز شنبه ادامه یافت.
مرادیان ضمن تشکر از همه سازمانهای همکار و پشتیبان و مردم استان فارس، یادآور شد: با توجه به ارتباط تلفنی و رادیویی سازمانهای امدادی و پلیس، در شرایطی که هموطنان امکان برقراری تماس با هر یک از سامانههای سه رقمی امدادی شامل ۱۱۵، ۱۱۰ و ۱۲۵ را نداشته باشند، میتوانند برای امدادخواهی با سایر شمارههای سه رقمی تماس بگیرند.