تصویب لایحه تأمین منابع مالی تکمیل قطار شهری شیراز توسط شورا

تصویب لایحه تأمین منابع مالی تکمیل قطار شهری شیراز توسط شورا
   
تصویب لایحه تأمین منابع مالی تکمیل قطار شهری شیراز توسط شورا |||| ||||

شورای شهر شیراز مجوز انعقاد قرارداد تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، برای تأمین منابع مورد نیاز تکمیل فاز یک خط دو قطار شهری شیراز را تصویب کرد.

در نخستین دستور کار یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا اسلامی شهر شیراز، لایحه 2 فوریتی شهرداری درباره اعطای مجوز انعقاد قرارداد تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، برای کمک به تأمین منابع مورد نیاز تکمیل فاز یک خط دو قطار شهری با شرکت تأمین سرمایه تمدن، بررسی و 2 فوریت آن تصویب و به شهرداری اجازه داده شد به شرطی با شرکت عنوان شده قرارداد تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی انعقاد کند که مجموعاً برابر ۱۱درصد مبلغ اسمی کل اوراق به اضافه ۱۰میلیون ریال برای یک دوره چهارساله در ابتدای قرارداد در نظر گرفته شود.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از شورای شیراز، بر اساس تبصره نخست این مصوبه، در صورت اخذ نشدن مجوز پذیرش اوراق یادشده در بورس و در صورت نگهداری آنها، کارمزد بازارگردانی باید به ازای هر سال تا سررسید اوراق معادل حداکثر یک‌ونیم درصد اوراق پذیرفته‌نشده در بورس، سالیانه و در ابتدای هر سال به کارمزد اضافه شود.

دیگر دستور کار جلسه یکشنبه 13 تیر شورای شیراز، تصویب طرحی دوفوریتی درباره پرداخت پاداش به آقای سعیدرضا کیخا قهرمان جهانی ژیمناستیک بود؛ بر اساس این مصوبه شهرداری موظف است برای قدردانی از تلاش این ورزشکار در جام جهانی ژیمناستیک، مطابق آیین‌نامه حمایت از قهرمانان و تیم‌های ورزشی مبلغ ۵۰۰میلیون ریال پاداش نقدی به وی پرداخت کند.

در ادامه این جلسه، نامه مؤسسه حساب‌رسی کارای پارس درباره بررسی گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ شهرداری شیراز بررسی و مفاد آن ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

دیگر دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز به موضوع استفساریه ضریب ۷۵/۶۳ با موضوع "قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت" اختصاص یافت و مقرر شد بررسی موضوع در کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی و معماری شورا به مدت یک هفته تمدید و مجددا در صحن ارائه شود.

در ادامه این جلسه از شورا طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، درباره احداث مسیر دوچرخه‌سواری در مجتمع‌های مسکونی، اداری و نظامی، با کسب آرای لازم، به تصویب رسید.

بر اساس این طرح، شهرداری شیراز می‌تواند در مجتمع‌های بزرگ مسکونی، نظامی و اداری مسیر دوچرخه‌سواری ایجاد کند.

در نخستین تبصره این طرح عنوان شده که تعیین مجتمع‌های مشمول این طرح و نحوه همکاری شهرداری با آنها، بر اساس شیوه‌نامه‌ای صورت خواهد پذیرفت که شهرداری موظف است ظرف مدت دو هفته از ابلاغ این مصوبه، تهیه و به تأیید شورا برساند.

در تبصره دوم نیز تاکید شده که شهرداری باید برای مجتمع‌های جدید و در حال احداث در فرایند بررسی نقشه و صدور پروانه ساختمانی، مسیر دوچرخه‌سواری را پیش‌بینی کند.

دیگر دستور کار این شورا به طرح جمعی از اعضا درباره استفساریه اصلاح مصوبه "قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری" اختصاص یافت و مقرر شد موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

شوراییان در دیگر دستور کار خود، به طرحی دوفوریتی درباره تعطیلی یک‌هفته‌ای شورا از روز شنبه ۱۹تیرماه جاری تا پنجشنبه ۲۴تیرماه جاری رای ندادند و موضوع بایگانی شد.

همچنین طرح جمعی از اعضا درباره بارگذاری آرای صادرشده از کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر ماده صد در سامانه شفافیت، در ادامه این جلسه به تصویب رسید که بر اساس آن شهرداری مکلف است از تاریخ تصویب این مصوبه، آرای صادرشده از کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر ماده صد، کمیسیون ماده ۷۷، موافقت‌نامه‌های اصولی و پروانه‌های اصداری را بدون درج نام و سایر اطلاعات و مشخصات فردی اشخاص در سامانه شفافیت بارگذاری کند.

در تبصره ذیل این مصوبه بیان شده که آرای صادرشده سال‌های قبل (از سال ۱۳۹۰) تا تاریخ تصویب این مصوبه نیز باید ظرف حداکثر سه ماه بر روی سامانه قرار گیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه این شورا طرحی دوفوریتی را در خصوص اعطای پاداش به قهرمانان ورزشی راه‌یافته به المپیک و پارالمپیک بررسی کردند و بر اساس آن موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و نیز کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا با عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد.

در آخرین دستور کار این جلسه، نامه شهردار شیراز، با موضوع معرفی نماینده‌ای تام‌الاختیار برای تشکیل هیأت اجرایی آیین‌نامه نحوه برگزاری انتخابات نمایندگان تاکسی‌داران، ارائه شد و آقای نوذر امامی به نمایندگی از شورا برای این مهم برگزیده شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
576 کلیک ها  دوشنبه, 14 تیر 1400 12:09
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا