رونمایی از فصلنامه الکترونیکی ملی محیط‌بان

رونمایی از فصلنامه الکترونیکی ملی محیط‌بان
   
رونمایی از فصلنامه الکترونیکی ملی محیط‌بان |||| ||||

در هفته محیط زیست، فصلنامه الکترونیکی ملی محیط‌بان با حضور مسئولان کشوری و استانی محیط زیست به صورت مجازی رونمایی شد.

به گزارش راستین آنلاین حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست فارس با توجه به این که شعار هفته محیط زیست امسال بازنگری نوسازی و بازسازی و نیم قرن حفاظت از اکوسیستم‌هاست، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در آینده پشتوانه تجربه ۵۰ سال حفاظت در راه بازنگری سیاست‌هایی که داشتیم و نوسازی سیستم‌های حفاظتی و بازسازی اکوسیستم‌های آسیب دیده بکوشیم.

 ظهرابی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی ما در بخش‌های مختلف سازمان و در حوزه محیط بانی هاست و به تبع آن لزوم آموزش و افزایش دانش و آگاهی همکاران در راستای بهبود عملکرد و مطلوب‌تر کردن اقدامات و فعالیت‌های است که باید انجام شود در نتیجه آموزش‌ها و اقداماتی که در چند سال پیش به همت سرهنگ محبت خانی و همکاران در حوزه آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور شکل گرفته است که البته بخش‌هایی از آن نگرانی و آسیب‌ها که همواره محیط بانان عزیز با آن مواجه بودند رفع شده است، اما لزوم تبادل تجربیات آموختن روش‌های نوین حفاظت، به روز کردن دانش محیط بانان و روش‌های نوین حفاظتی از نواقص بسیار جدی است که بایستی در راستای رفع آن تلاش کنیم.

او افزود: ایجاد گفتگو و ارتباط موثر جهت جلب مشارکت سایر ذی‌نفعان به خصوص جوامع بومی و محلی که از ذی‌نفعان اصلی حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی هستند همواره مورد توجه و عنایت حوزه آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان ارجمند بوده است.

ظهرابی گفت: ما نیز تلاش خواهیم کرد شرایطی را مهیا کنیم تا آموزش‌های لازم و تجربیات که اندوخته شده در جای‌جای کشور عزیزمان در فضای ایجاد شده در این فصلنامه که متعلق به محیط بانان است تبادل و تقویت شده و افزایش یابد تا سازمان حفاظت محیط زیست به سمت نوسازی و بازنگری سیاست‌ها و بازسازی اکوسیستم‌های طبیعی آسیب دیده رود.

مدیرکل محیط زیست فارس افزود: نتیجه و محصول چنین اقدامی ما را به سوی حفاظت مشارکتی و مدیریت مشارکتی رهنمون کند.

او بیان کرد: فصلنامه محیط بان تلاش خواهد کرد که این فضا را به سمت آموزش و افزایش دانش محیط بانان، به منظور حفاظت، آشنایی با تکنولوژی‌های نوین حفاظتی، آشنایی با تجهیزات نوین حفاظتی، آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با حفاظت و همچنین روش‌های نوین حفاظت را برای همکاران عزیزمان داشته باشیم در حاشیه آن نیز فضای بسیار مناسبی برای تبادل تجربیات در زمینه حفاظت از تنوع زیستی ایجاد شده است که عزیزان محیط بان ما در سراسر کشور می‌توانند تجربه‌های موفقی که در زمینه حفاظت داشته‌اند و روش‌های حفاظت را با هم به اشتراک بگذارند و با دانش افزایی محیط‌بانان ما و با این تبادل تجربه‌ها به بهبود وضعیت حفاظتی در کشور دست یابیم.

ظهرابی از محیط بانانی که در حوزه رسانه و فضای مجازی در بهبود وضعیت اجرایی محیط زیست تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد و گفت: از محیط‌بانان، متخصصین کشورم درخواست دارم که با نشریه محیط بان همکاری لازم را داشته باشند چرا که ظرفیت و توانایی این کار وجود دارد که بتوانیم در هر فصلی نظرات و دیدگاه‌های محیط‌بانان عزیز را داشته باشیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
386 کلیک ها  چهارشنبه, 19 خرداد 1400 13:41
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا