پیام مسولین استان فارس به مناسبت سوم خرداد

پیام مسولین استان فارس به مناسبت سوم خرداد
   
پیام مسولین استان فارس به مناسبت سوم خرداد |||| ||||

روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی

به گزارش راستین آنلاین  بسم الله الرحمن الرحیم 
استاندار فارس :سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، «مقاومت، ایثار و پیروزی» است.

آزادسازی خرمشهر پس از 575 روز اسارت، کام جان ایرانیان را چنان شیرین کرد که ایران یکپارچه غرق در شادی و غرور شد. ای کاش مرور آن صحنه های شور و شعف و دلاورمردی های رادمردان عرصه های دفاع و پیکار، برای بهره وری جوانان عزیز نسل امروز، قابل وصف بود.  

پاره ی تنِ وطن، خرمشهرِ زیبا در تاریخ چهارم آبان 1359 تصرف و از دامن مام وطن جدا شد و «خونین شهر» لقب گرفت.

 لطف الهی، ایمان قلبی و روحیه قوی و رشادتِ رزمندگان عزیز و رهبری امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا، خوشبختانه خونین شهر را به آغوش وطن بازآورد و «خونین شهر» دوباره «خرمشهر» شد و زرین ترین برگ از دفتر افتخارات هشت سال دفاع مقدس، در برابر دیدگان جهانیان، به رنگ عشق و اراده، ترسیم گردید. 

  امام خمینی(ره) بنیانگذارِ نظام جمهوری اسلامی، آن حماسه را «فتح الفتوح» نامید و فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد.»   

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: « در فتح خرمشهر، نیروهای مسلح، با هماهنگی شگفت آور، پیچیده ترین تاکتیک ها را عمل کردند و روز فتح خرمشهر برای همه ما و برای تاریخ ما و آینده ما یک نمونه ی درس آموز و عبرت آموز است.»

اینجانب ضمن تکریم به پیشگاه شهدای عزیزِ آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به تمام شهدای گرانقدر و گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد، امیدوارم یادآوری این روزها و مناسبت های عزیز و ارزشمند، باعثِ درک هرچه بهترِ راز و رمز تحقق توفیقات بزرگ و بازآفرینی جلوه هایی از ایمان، اخلاص و استقامت در راه اهداف و آرمان های بلند الهی و انسانی گردد. 

سوم خرداد'آزادسازی خرمشهر'، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و الگوی مقاومت مردم ایران است

 
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم 

 

سوم خرداد 1361 یادآور آزادسازی پایتخت ایثار و استقامت ایران اسلامی، خرمشهر قهرمان از چنگال نیروهای حزب بعث عراق و صدام جنایتکار و طنین انداز شدن ندای 'هیهات من الذله' و شادی سراسری مردم ایران است.
 
مردم مقاوم و ایستاده خرمشهر با وجود 576 روز اشغال و جنایت توسط رژیم بعثی که کوی و برزن آن خطه را به تلی از خون و خاکستر تبدیل کرده بود، هرگز از پا ننشستند و با حمایت آحاد ملت ایران اسلامی که موج غیرت و وطن پرستی شان از هر سو به سمت این شهر روانه شده بود، دشمن تا بن دندان مسلح را بیرون رانده و حماسه ماندگار خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.
 
همراهی و همدلی ارتش و سپاه پاسداران و بسیج نیروهای مردمی با هدایت‌های داهیانه حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) در عملیات 'الی بیت المقدس' و آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود که موازنه‌ی قدرت را به نفع رزمندگان سلحشور ایرانی تغییر داد و زمینه ساز شکست‌های بزرگتر رژیم صدامی و حامیان بین المللی آن در ادامه ی جنگ تحمیلی گردید.
 
مقاومت مردم خرمشهر، امروز به الگویی بی‌بدیل برای مردم منطقه تبدیل شده و مردم دنیا نمونه هایی از آن روحیه ایثار و مقاومت را طی سال‌های اخیر در میان کشورهای منطقه به ویژه جوانان فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی به وضوح مشاهده کردند و نظام سلطه و استکبار جهانی بدون شک خواهد دید که همین روحیه مقاومت و ایثار به زودی خرمشهرهای زمان، همچون قدس شریف را از چنگال پلید و پلشت بدخواهان رهایی خواهد داد.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با درود به روح بلند و آسمانی شهدای دفاع مقدس به ویژه فرمانده سرافراز سپاه خرمشهر، شهید محمد جهان آرا و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز' مقاومت، ایثار و پیروزی' این روز را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) و آحاد مردم شریف استان فارس تبریک گفته و بر لزوم بزرگداشت این روز بزرگ در منطقه تاکید نموده و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی و پیروزی نهایی جبهه مقاومت در منطقه را از خداوند متعال مسألت می نماید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم

 

سردار بوعلی : سوم‌خرداد سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر ،روز ملی مقاومت یادآور نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس و روزهای غریب اتکای مظلومانه آسمانی ترین انسان هایی که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزشهای مقدس این خاک پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازی ماندگار پیوند خورده اند.
 
 بی تردید سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران آنهم ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فراروی بشریت گشود.
 
روز آزادی خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس نمادی غرور انگیز و به یاد ماندنی از استقامت و پیروزی ملت در دفاع از کیان ایران اسلامی است.
 
 این روز نماد وحدت همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم و نیروهای مسلح در عرصه دفاع از تمامیت ارضی کشور بود و این رخداد بزرگ ،فراتر از یک حادثه تاریخی، منشاء تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد ، آنچنان که تداوم این میراث درخشان در پیروزی جبهه مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل غاصب متجلی گشته و موازنه وحشت را بر آن رژیم کودک کش تحمیل نموده است.
 
 امروز اگر چه ابزارهای دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته اما جمهوری اسلامی ایران به دشمنان ثابت کرده که در راه پیشرفت وتوسعه و حفظ ارزشهای متعالی خود هر لحظه آماده از خودگذشتگی و خلق حماسه‌ای دیگر با رنگ و بوی سوم خرداد است .
سپاه فجر استان فارس این روز بزرگ را به همه خانواده های معظم و معزز شهدا ،جانبازان، آزادگان و رزمندگان وآحادامت انقلابی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال میخواهیم بیش از پیش به سربازان این نظام و انقلاب اسلامی قدرت و توان عنایت فرماید تا بتوانند به بهترین نحو در راستای اعتلای انقلاب اسلامی گام بردارند و پرچم این نظام مقدس را تحت زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله العالی به دستان مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانند.

 

ادای احترام به رزمندگان غیوری که به بهای جان، سرمشقی مومنانه برای ما به یادگار نهادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر را به عموم مردم ایران و به ویژه یادگاران ارزشمند سال های دفاع مقدس تبریک گفت.
 
 
در متن این پیام آمده است:
 
تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی به روزهای ارزشمندی مزین است که هر کدام برگی زرین را در حافظه تاریخی مردم این سرزمین ورق زده و یادآوریش، سرشار از حس غرور و مباهات است برای یکایک ما که یکی از شیرین ترین این ایام، سوم خرداد، مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر است، روزی که همچنان با گذشت چندین دهه، در اذهان ایرانیان به شیرینی ماندگار است و نمودی روشن از مقاومت و ایستادگی رزمندگان و مردم غیور ایران است در برابر هر گونه تجاوز و دشمنی.
 
روز سرنوشت سازی که به خون مردم شریف آن دیار و رزمندگان غیوری خونین است که مجاهدانه، از ذره ذره کیان میهن به بهای جان پاسداری کردند و سرمشقی مومنانه برای ما به یادگار نهادند. سرمشقی که در هر برهه ای، چراغ راهیست فرا روی مردان و زنان همیشه در صحنه این سرزمین و در روزهای ساخت بیش از ۱۵ ماه گذشته نیز به زیبایی به تصویر کشیده شد.
 
مدافعان غیور سلامت نیز به تاسی از مسیر ماندگار و ارزشمند رزمندگان روزهای مقدس جنگ تحمیلی، لباس سپید رزم بر تن کرده و این بار در سنگر سلامت، حامی جان هم میهنان بودند که بی شک تا همیشه در تاریخ پرافتخار وطن عزیزمان جاویدان است.
 
گرامی می داریم سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز را و این روز را به تمامی مردم شریف ایران و به ویژه یادگاران ارزشمند سال های دفاع مقدس تبریک و تهنیت می گویم.
 
با ادای احترام به شهدای جان برکف عملیات پرافتخار بیت المقدس و تمامی شهدای غیرتمند میهن، امید است بتوانیم در مسیر پرافتخار آن بزرگواران، پرتوان گام برداریم.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
646 کلیک ها  دوشنبه, 03 خرداد 1400 14:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا