حفظ دین ما به عهده خودمان است /آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در بازار انقلاب شیراز

حفظ دین ما به عهده خودمان است /آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در بازار انقلاب شیراز
   
حفظ دین ما به عهده خودمان است /آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در بازار انقلاب شیراز |||| ||||

باید با همکاری نیروهای متخصص، امر به معروف و نهی از منکر را تخصصی دنبال کنیم.

 
به گزارش راستین آنلاین شورای امر به معروف و نهی از منکر باید مثل آب کر باشد تا بتواند استمرار در پاکی و طهارت و نظافت فکر و قلب جامعه را به ارمغان بیاورد.
 
 سلیمان مهدوی در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بازار انقلاب گفت: چقدر اعتکاف ، نماز جمعه و نماز جماعت داریم اگر به شمار این تغییرات فرهنگی بعد از انقلاب دقت کنیم بسیار زیاد است و این جای شکر دارد.
شهدا، مادران شهدا، ام البنین های زمان هستند که چندین فرزند شهید دادند،پس اگر از این سرمایه و نعمت  نگهداری نکنیم کسی برای ما نگه نمی دارد.
او ادامه داد :حفظ دین ما به عهده خودمان است انقلابی که حاکمیت دین بر مردم باشد.
مهدوی عنوان کرد :چیزهایی باید در این مملکت حاکم می‌شد که ما را به سمت خدا محوری سوق دهد، اما  الان متاسفانه کسانی در بعضی از جایگاه ها بر سر کار هستند که تریبون هم دارند، که انسان محور هستند و رضایت اطرافیانشان از رضایت خدا برایشان مهم تر است شاید در بازار هم همین باشد.
او افزود :بعضی افراد  رضایت سایر کسبه و مسئول بازار برایشان اولویت بیشتری از رضایت خدا دارد ، این جابجایی و اصلاح را باید در گام دوم انقلاب انجام دهیم چون رضایت خدا در اولویت است.
ما ۲۰۰ هزار شهید دادیم برای رضایت خدا بود نه برای رضایت انسان‌ها.
این انقلاب برای خدامحوری آمد، و مردم  برای خدا محوری پذیرفتند،  برای خدا محوری  شهید دادند برای خدامحوری هم صبر می‌کنند، در قبال مشکلاتی که وجود دارد و خدا هم پاداش صبر را می دهد.
 
مهدوی خاطرنشان کرد:اهالی بازار در راستای همین خدامحوری سه چیز را اگر رعایت کنند بسیار نیکوست، در بازار باید انصاف حاکم باشد.
 
چیز دیگری که در بازار واقعا اهمیت دارد انصاف است عهد ببندیم که انصاف داشته باشیم؛ از قول امیرالمومنین بعضی از اثرات انصاف را عرض می‌کنم بعد ببینیم فدای هم میشویم یا خیر ببینیم دشت بغل دشت ما می‌شود یا خیر؟ اینها مهم است حضرت علی(ع) می فرمایند برترین فضایل انصاف است: برترین خصلت ها، بزرگترین ثواب است، انصاف زیور زمامداری است، انصاف محبت و دوستی را دوام می دهد؛ وقتی محبت و دوستی زیاد شود مشتری هایتان هم بیشتر می شود، مایه آسایش است، تاج مرد عزت نفس است، زیور مرد انصاف مرد است.
 
کسی نباید از شورای امر به معروف و نهی از منکر بترسد یک موقع کسی را نترسانید.
امر به معروف و نهی از منکر به ظاهر جامعه است ظاهرا اگر چیزی دیدید برای برطرف کردن آن کوشا باشید ،یک چیز دیگری که مهم است شفافیت داشته باشیم که  در کسب و کار بسیار اهمیت دارد.
 
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ادامه داد:آب کر اگر نجس شود پاک میشود اما هزینه بالا است این وظیفه شورای امر به معروف است.
 
ما دوتا بازار بعد از انقلاب نامگذاری شده داریم و اگر مومنین همت کنند باید ۴۰ هزار شورای امر به معروف در استان فارس راه‌اندازی شود.
بر اساس چیزی که پیش‌بینی شده مثلاً سازمان تبلیغات باید تلاش کند شورای امر به معروف این 7 هزار هیئت را راه‌اندازی کند وآن دوهزارتایی که همیشه فعال است حداقل راه‌اندازی کنند .
همچنین 77 اتحادیه باید شورای امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود.
رهبری می‌فرمایند اگر کسی دیدید دغدغه دین دارد و در روش بد برخورد می‌کند، شما موظفید از او حمایت کنید .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
255 کلیک ها  دوشنبه, 25 اسفند 1399 11:19
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا