شهرداری دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های هوشمندسازی را گزارش دهد

شهرداری دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های هوشمندسازی را گزارش دهد
   
شهرداری دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های هوشمندسازی را گزارش دهد |||| ||||

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیرازگفت: شهرداری موظف است دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های هوشمندسازی را با وجود پیگیری مداوم شورا و دستور مستقیم شهردار، گزارش کند.

به گزارش راستین آنلاین لیلا دودمان در یکصدوهفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیرازبیان کرد: با وجود دستور مستقیم شهردار، هنوز از ایجاد ساختار اداری در شیراز، بی‌بهره مانده‌ایم و ایمن‌سازی کمربندی شیراز در جوار بیش از ۱۰ شهرک، اولویت بیشتری نسبت به پروژه‌های مشابه دیگر دارد و باید بدانیم شفافیت با حرف و سخن به دست نخواهد آمد.

وی افزود: اگر ابزارسازی به قدر کافی محقق نشود، شفافیت در حد زینت کلام مسؤولان باقی خواهد ماندو هوشمندسازی مهم‌ترین بستر ابزارسازی برای تحقق شفافیت است،  شورا با تشکیل کمیته شفافیت، موضوع را به طور تخصصی مورد نظارت و ارزیابی دائمی قرار دهدو شهرداری دلیل عدم اجرای برخی از پروژه‌های هوشمندسازی را با وجود پیگیری مداوم شورا و دستور مستقیم شهردار، گزارش کند.

 

مصوبات یکصدوهفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  در جلسه یکصدوهفتادوپنجم شورای اسلامی شهر شیراز که یکشنبه  ۱۷اسفندماه برگزار شد، مصوباتی از جمله،  بررسی دستورکارهای طرح یک‌فوریتی که شهرداری شیراز مکلف شد به‌منظور اجرای طرح جامع مدیریت سرمایه‌های انسانی و همچنین اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای، دستورالعملی تهیه کند و در این شیوه‌نامه باید شرایط احراز شایستگی انتصاب در پست‌های مدیریتی از مرتبه (رئیس اداره و بیشتر) و تصویب آن در شورای راهبردی توسعه مدیریت شهرداری شیراز ظرف مدت دو ماه صورت گیرد.  

و بر اساس تبصره این ماده واحده شهرداری مکلف است در پایان هریک از مراحل تهیه و تصویب دستورالعمل به شورای شهر گزارش ارائه دهد؛ تبصره دوم این مصوبه نیز شهرداری را موظف می‌سازد که هر سه‌ماه یک‌بار نیز گزارشی فصلی در این خصوص ارائه دهد.

در این جلسه همچنین شوراییان گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری را در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ که از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود با یک ماده واحده به تصویب رساندند و گزارش عملکرد درآمد و هزینه شهرداری در ۶ماهه اول سال ۱۳۹۹ نیز با یک ماده‌واحده تصویب شد.  

در ادامه، لایحه شهرداری شیراز، درباره انعقاد موافقت‌نامه مشارکت مالی شهرداری شیراز، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و شرکت آرشین‌کوه در پروژه احداث طرح کنارگذر شمال شرقی شیراز که از کمیسیون تلفیق شورا ارسال شد بود، به تصویب رسید؛ بر اساس ماده واحده این لایحه، به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مطالعات امکان‌سنجی مالی و حمل‌ونقلی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در پروژه احداث کنارگذر شمال‌شرقی شیراز ارائه کند تا درصورت توجیه فنی و مالی، پس از تأیید شورا قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شود.  

در پایان این جلسه با استعفای احمد تنوری از سمت نماینده شورا در هیأت حل اختلاف موضوع ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم موافقت شد و همچنین، سعید نظری با اکثریت آرا به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در هیأت رسیدگی به امور میادین در آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن و غرفه‌های شهرداری شیراز انتخاب شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
747 کلیک ها  یکشنبه, 17 اسفند 1399 18:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا