• مسئول قرارگاه عمار منصوریه:

امر به معروف مصداق صدقه دادن است /اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبها و نردبانی به سوی هر بلندا است

امر به معروف مصداق صدقه دادن است /اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبها و نردبانی به سوی هر بلندا است
   
امر به معروف مصداق صدقه دادن است /اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبها و نردبانی به سوی هر بلندا است |||| ||||

مدیر حوزه علیه منصوریه شیراز امر به معروف و نهی از منکر را به فرمایش پیامبر مصداق صدقه دانست و گفت: به دلیل محجور شدن این 2 واجب مهم در جامعه اکنون وضعیت شهر به گونه ای شده است که اگر شخصی امر به معروف ونهی از منکر کند مورد اتهام قرار می گیرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق امروز در گردهمایی ائمه جماعات قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز که در سالن جلسات این حوزه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) اظهار کرد: حضرت می فرماید اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبها و نردبانی به سوی هر بلندا است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: حضرت جواد(ع) سر پابرجا ماندن در مسیر الی الله را توکل به خداوند می داند، بنابراین اگر هر کاری می خواهیم انجام دهیم با توکل به خداوند باشد قطعا موفقیت را نیز به همراه خواهد داشت.
 
مسئول قرارگاه عمار منصوریه تصریح کرد: قرارگاه عمار هیچگونه بودجه ای ندارد و نه از نهاد دولتی حمایت می گیرد، از این رو با توکل به خدا، جمعی از طلاب حوزه علمیه منصوریه با دست خالی به صورت جهادی این قرارگاه را راه اندازی کردند و هر طلبه ای که دارای روحیه تبلیغی و جهادی است در این قرارگاه مشغول شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر امروز قرارگاه عمار موفقیتی را در سطح استان و کشور کسب کرده است مدیون تلاش های جهادی طلاب و روحانیون این قرارگاه است، عنوان کرد: کار تبلیغی و جهادی پر خیر و برکت است، در همین راستا حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید هرکس صدقه ای را به نیازمندان برساند پاداش صاحب صدقه را دارد، همچنین پیامبر(ص) در جای دیگر می فرماید اگر صدقه ای میان 70 هزار انسان دست به دست شود پاداش آخرین نفر آنان مانند اجر نخستین نفر آنان است، از این رو شماطلاب قرارگاه عمار عامل رساندن کمک خیر به نیازمندان هستید ودر اجر وپاداش این امر خیر سهیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حدائق خاطرنشان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری نیز طبق سیره علمای گذشته دستگیری از نیازمندان است، اگر امروز با فشار های اقتصادی که بر مردم وارد می شود پای انقلاب ایستاده اند بخشی از آن مقرون فعالیت های گروه های جهادی طلاب و روحانیون است.
 
وی در خصوص اهمیت صدقه افزود: اگر وسعت مالی برای کمک نداریم طبق بیان پیامبر(ص) تبسم و لبخند زدن به روی برادر دینی ثواب صدقه را دارد، مردم از این پاداش غافل هستند، کمک و کار خیر کردن مختص افراد ثروتمند نیست، از این رو امر به معروف و نهی از منکر نیز جزو کارهایی است که ثواب صدقه را دارا است.
 
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز امر به معروف و نهی از منکر را به فرمایش پیامبر مصداق صدقه دانست و گفت: به دلیل محجور شدن این 2 واجب مهم در جامعه اکنون وضعیت شهر به گونه ای شده است که اگر شخصی امر به معروف ونهیی از منکر کند مورد اتهام قرار می گيرد. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
758 کلیک ها  دوشنبه, 04 اسفند 1399 09:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا