• لیلا دودمان :

تسریع در اجرای پروژه‌های سامانه هوشمند BMS و TMSدر شیراز

معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌های BMS و TMS را ارائه کند. 

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی (BMS) و سامانه هوشمند تاكسیرانی (TMS) و نصب دستگاه خودپرداز تاکسی‌ها شد. 
 
لیلا دودمان در پنجاه‌و‌هفتمین جلسه عادی کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که پیشرفت پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی (BMS) و سامانه هوشمند تاكسیرانی (TMS) و گزارش نصب دستگاه خودپرداز تاکسی‌ها را در دستور کار خود داشت، گفت: معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک باید برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه BMS را در اسرع وقت به کمیسیون ارائه کند. 
 
او همچنین با بررسی گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره پیشرفت پروژه فیبر نوری، ابراز کرد: ضروری است در این زمینه، مسیر دقیق 1200متری که به مجوز آسفالت نیاز دارد، به کمیسیون ارائه شود تا مشکل با تاکید این کمیسیون، در مناطق حل شود. 
 

شهرداری فرایند حذف کامل کاغذ را بررسی کند

به گفته رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز، یکی از موارد بااهمیت در این کمیسیون، موضوع حذف کاغذ و احصای خدمات شهرداری است که بر این مبنا، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مکلف است به‌منظور حذف کاغذ هریک از فرآیندها و خدمات را به شکل کامل احصا و ظرف یک هفته به کمیسیون هوشمندسازی ارائه کند. 

دودمان خواستار آن شد که پس از یکپارچه‌سازی و استاندارد‌سازی در کل شهرداری و رفع نواقص آن، فرآیندها رسماً به‌صورت الکترونیکی راه‌اندازی شود. 

دستور کار دیگر این کمیسیون، گزارش دریافت مالكیت داده‌های سامانه شهرسازی بود؛ در این حوزه نیز شهرداری مکلف شد برای خرید دسترسی پایگاه داده سامانه «سرا»، ظرف دو هفته اقدام کند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز این خصوص بر ضرورت دریافت مالکیت کامل پایگاه داده سامانه شهرسازی ‌سرا از سوی سازمان فاوا تاکید کرد و ابراز داشت: افزون بر این، ظرف دو هفته آینده باید گزارشی از مذاکرات با شرکت سرا به کمیسیون ارائه شود. 

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه طی جلسه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی گزارشی از پیشرفت توسعه سامانه شهرسازی فاز دو سرا ارائه شده است، گفت: مقرر است شرح خدمات فاز دو سامانه شهرسازی و عارضه‌یابی از وضعیت موجود فاز یک سامانه به‌صورت کامل به کمیسیون ارائه شود.

دودمان همچنین به وضعیت پیشرفت پروژه سامانه تردد زمانی مکانی و نیز زمان‌بندی آن اشاره کرد و افزود: این موضوع در جلسه‌ای با سازمان حمل‌و‌نقل و بار بررسی شد و براساس آن،‌ نیاز است جلسه‌ای نیز با حضور مشاوران و رئیس سازمان تشکیل شود. 

او افزود: همه مستندات، تغییرات، اصلاحیات و راه‌حل‌ها باید در مدت یک‌هفته جمع‌بندی و به کمیسیون ارائه شود. 

کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این جلسه تصویب کرد که "بررسی طرح مدیریت و انتشار داده‌های شهری" و "بررسی طرح کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپ‌ها"در قالب طرح کمیسیون به صحن شورا ارائه شود.

 

 

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
465 کلیک ها  چهارشنبه, 17 دی 1399 18:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا