شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است

 سازمان بسیج رسانه سپاه فجر به مناسبت یکمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه ای صادر کرد .

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» آن را انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر(ص)شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و حضرت علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند. (اَکرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)،و مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون(169 آ ل عمران)و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.

امروز در آستانه ی یکمین سالگرد شهادت بزرگ مردی از قبیله ی عشق قرار گرفته ایم که برای وصال محبوب خویش بیش از ۴۰ سال ناملایمات هستی را تحمل کرد ،ایثار و مجاهدت کرد ،اسایش را بر خود حرام کرد تا آسایش بر ارض خداوند حاکم و مستولی گردد ،پیر شد تا چادر ناموسمان بر خاک نیفتد ،ذوب شد در ولایت تا تفسیر آیه ی ولایت را بر همگان عیان سازد ،سرباز ماند حتی بر عنوان حک شده در سنگ مزارش تا معنای رزم و میدان داری و اصول فرماندهی را بر قواعد حاکم بر اصول فرماندهی دنیا حاکم نماید.

آری او در عین فرمانده و سرسخت بودن دارای قلبی بود مهربان ،عزمی راسخ و روحی زلال که همه را برای رضای معبودش در طبق اخلاص نهاده بود.

فرزندان شهدای مدافع حرم او را عمو خطاب می کردند و وجود نازنین ایشان را در غیاب پدر همیشه مغتنم می‌شمردند و افسوس که آنها دوباره یتیم شدند.

برای نوشتن از سردار که اسم آن برای آزادگان عالم مایه فخر و مباهات و برای دشمنان خاری بود در چشم ،سالها هم شاید کم باشد و اما چه می شود کرد جزء اینکه راضی بود به رضای الهی و ادامه ی راه آن مجاهد نستوه که تمام عمر خود را برای تحقق آرمانهایش جهاد فی سبیل الله نمود.

ما بسیجیان اصحاب رسانه استان فارس همواره بر عهدمان با شهداء و در راس امام شهداء استوار مانده و می مانیم و با جدیت تاکید میکنیم مکتب حاج قاسم امروز باید سرلوحه ی همه ی خدمتگزاران به نظام باید باشد و تا پای جان در مطالبه ی حقوق مردم بر همین اساس می مانیم و انشاالله با تمام توان، ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم را در مأموریت های رسانه ای خود دنبال خواهیم کرد.

 

 
 
 
انتهای پیام /  سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس
426 کلیک ها  پنج شنبه, 11 دی 1399 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا