کرونا ترمز پروژه ممیزی در شیراز را کند کرد

رییس شورای شهر شیراز گفت :تحت هر شرایطی، ممیزی باید در شورای پنجم به سرانجام برسد. 

 
به گزارش راستین آنلاین درحالی‌که که تا پیش از اوج‌گیری بیماری کووید19، پروژه ممیزی در شهر شیراز با سرعت خوبی پیش می‌رفت، بنا به گفته‌ی شهردار شیراز در حال حاضر این پروژه متوقف شده است؛ اما در همین حال، رییس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید دارد که هیچ چیزی نباید مانع ادامه و نتیجه‌بخشی این پروژه مهم در دوره پنجم شود.
 
 کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز با هدف بررسی وضعیت اجرای مصوبات در دست اجرا و تکالیف بودجه 99 در حوزه شهرسازی و معماری، برگزار شد.
 
 ممیزی دستاوردی بزرگ برای شورا و شهرداری است 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه یکی از تصمیمات برجسته شورای پنجم و شهرداری را در حوزه شهرسازی موضوع «ممیزی» دانست و گفت: ممیزی از دو منظر دستاوردی بزرگ به‌شمار می‌رود؛ نخست از لحاظ منابع درآمدی و دیگر از لحاظ رعایت ضوابط شهرداری.
 
سید عبدالرزاق موسوی افزود: با وجود این، درباره برخی املاک همچنان اطلاعات درستی در دست نیست و از همین رو با در نظر گرفتن ملاحظات، ضروری است جدول زمان‌بندی که در بودجه ۹۹ برای این امر در نظر گرفته شده بود، اصلاح شود. 
 
کرونا ممیزی را متوقف کرد 
 
شهردار شیراز در بخش‌هایی از این جلسه با اشاره به پیشبرد طرح ممیزی در سال ۹۸ عنوان کرد: در سال گذشته ممیزی در برخی از مناطق شهرداری حتی بیش از برنامه تعیین‌شده پیش رفت؛ مثلا در منطقه یک شهرداری که ۴۰درصد درآمد شهرداری از این رهگذر محقق شد؛ اما از اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا این پروژه به محاق رفت و امکان مراجعه به درب منازل نبود چرا که حتی اگر پرسنل می‌رفتند خانواده‌ها استقبال نمی‌کردند.
 
حیدر اسکندرپور با بیان اینکه تمرکز شهرداری و دیگر دستگاه‌های تبلیغی تا خرداد ماه ۹۹ به فرهنگ‌سازی درباره شعار «در خانه بمانیم» اختصاص داشت، گفت: بر این اساس، پروژه ممیزی با وجود اهمیتی که همگان به آن واقفیم، متوقف شد؛ این در حالی است که ادامه آن می‌توانست جزو موفقیت‌های این دوره به‌شمار آید. 
 
او پیشنهاد کرد با برگزاری جلسات مشترک، زمینه ادامه اقدامات در این زمینه به‌گونه‌ای شایسته فراهم شود. 
 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه ابتلای کارمندان این مجموعه به بیماری کرونا آسیب بسیاری به حوزه خدمات‌رسانی وارد آورده است، گفت: هم‌اکنون ارائه خدمات حضوری در حوزه معاونت شهرسازی به دلیل شدت شیوع کرونا در بین همکاران تقریبا مختل شده است. 
 
شرایط سخت کرونا نباید مانع به سرانجام رسیدن ممیزی در شورای پنجم شود
 
اما رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه موضوع ممیزی باید در شورای پنجم به سرانجام برسد، گفت: اینکه شهرداری هر منطقه به‌آسانی بگوید نمی‌توان این امر را محقق کرد، قابل قبول نیست و گزارشی که شهرداری ارائه کرده، در این حوزه مطلوب نبوده است.
 
موسوی با اذعان به سختی‌های کار در دوران شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که بگوییم با وجود کرونا نمی‌توان کار را به اتمام رساند؛ باید با سبک زندگی کرونایی خو گرفت و بدان عادت کرد؛ به هر حال استفاده از فضای مجازی و امکانات الکترونیکی برای چنین روزهایی پیش‌بینی شده است؛ از همین رو برای تکمیل بخش‌هایی از روند این پروژه که به شهرداری مربوط است، ضروری است که راه‌حل پیشنهاد شود تا مشکلات طرح ممیزی به سرانجامی برسد.
 
رئیس شورای شهر شیراز از شهردار شیراز درخواست کرد با بررسی مسائل و جلب نظر شهرداران و با درک اهمیت موضوع و شرایط موجود پیشنهاد خود را در این زمینه ارائه کرده و جدول زمانبندی را تغییر دهند. 
 
وی تاکید کرد: چنانچه مصوبه شورا با توجه به وضعیت موجود اصلاح نشود، افکار عمومی چرایی عدم تغییرات در اجرای مصوبه را مطالبه خواهد کرد. 
 
 فعالیت‌های الکترونیکی شهرداری وسعت یابد
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار افزایش ظرفیت و توسعه فعالیت‌های الکترونیکی در شهرداری شیراز شد و عنوان کرد: هم‌اکنون بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی در این زمینه مهیاست و باید بتوانیم زندگی در فضای الکترونیکی را در عمل تجربه کنیم. 
 
موسوی با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا نباید باعث توقف کارها شود، افزود: استفاده از امکانات الکترونیکی و فضای مجازی راهکار جایگزین برای شرایط سخت فعلی است.
 
او از افزایش سرعت عمل در شهرداری به عنوان یک اولویت مهم یاد کرد و با اشاره به اینکه امروز همگان بر اهمیت ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی واقف‌اند، افزود: امکانی که امروز برای توسعه کار در فضای الکترونیکی برای شهرداری فراهم شده است، در هیچ سازمانی وجود ندارد و چنانچه این اراده در حوزه شهرداری باشد، اقدامات آتی در سطح ملی منحصر به فرد خواهد شد. 
 
شهروندان درباره دریافت خدمات الکترونیکی قانع نشده‌اند
 
شهردار شیراز در خصوص افزود: هنوز هم به ضرس قاطع نمی‌توانیم به مردم بگوییم ثبت درخواست را الکترونیکی انجام دهید و دیگر نگران نباشید؛ چراکه همچنان پاسخگویی و پیگیری و اعلام نتیجه به ارباب رجوع قانع‌کننده نیست؛ از همین رو در مجموعه شهرداری‌های مناطق این مهم باید باعنوان موضوعی ویژه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم مراجعه حضوری به شهرداری را سامان دهیم. 
اسکندرپور با تاکید بر اینکه باید از چالش موجود برای شهرداری فرصت ایجاد کنیم، از معاونت شهرسازی درخواست کرد که هرچه سریع‌تر مشکلات اجرایی شهرداری الکترونیک را به حداقل کاهش دهند و خدمات‌رسانی به شهروندان از این رهگذر سرعت گیرد. 
 
 استعلامات الکترونیکی سند افتخاری برای شورا و شهرداری است
 
اسکندرپور از موضوع دریافت پاسخ استعلامات به‌صورت الکترونیکی باعنوان سند افتخار یاد کرد و ابراز داشت: با وجود این، برای برخی دستاوردهایمان چندان تبلیغ نکردیم یا درست تبلیغ نشده است. 
 
او با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مراجعات مردمی برای دریافت استعلام بوده است، اظهار کرد: بیش از ۶۰درصد از این استعلام‌ها مسکونی است و هم‌اکنون شهروندان می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و از طریق نرم‌افزار ظرف مدت دو تا ۴۸ ساعت پاسخ خود را دریافت کنند که این امر گام بزرگی هم در ایجاد شفافیت و هم در رعایت شأن مردم و احترام به آنها به‌شمار می‌رود. 
 
شهردار شیراز گفت: طی هفته‌های آینده با همکاری مشترک شورا و شهرداری سعی می‌کنیم در ثبت درخواست‌ها و پاسخ متناسب به آن‌ها تلاش ویژه‌ای صورت دهیم تا به چارچوب مشخصی در این زمینه دست یابیم.
 
 تکلیف معین‌شده در بودجه ۹۹ درباره باغات قصردشت به‌دقت پیگیری شود
 
رییس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین درباره لایحه اصلاحی حفظ و نگه‌داشت باغات قصر‌دشت، تصریح کرد: در این زمینه هم به شورای شهر و هم به شهرداری ایراد وارد است؛ چراکه تکلیفی در بودجه ۹۹ با درک شرایط و اهمیت موضوع تعیین شده که در جریان مکاتبات اداری به سرانجام نرسیده است. 
 
وی با بیان اینکه تداوم تاخیر در رسیدگی به این موضوع زیبنده شهرداری و شورای شهر شیراز نیست، تأکید کرد: تکلیفی که در بودجه قید شده نباید بین کمیسیون و شورا و شهرداری پا‌س‌کاری شود؛ چراکه نتیجه این اقدام این خواهد شد که درنهایت چنین تکلیفی اجرایی نشود. 
 
موسوی ادامه داد: تمام مواردی که در بودجه ۹۹ با عنوان تکلیف مطرح شده است، دارای اهمیت است و به‌ویژه موضوع باغات قصردشت باید به‌دقت پیگیری شود. 
 
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتقاد‌های غیرکارشناسی برخی نمایندگان مجلس درباره موضوع باغات قصردشت، گفت: برخی از انتقادات به گونه‌ای است که گویی هیچ کاری در این زمینه صورت نپذیرفته؛ در حالیکه تلاش‌هایی در حال انجام است؛ بنابراین باید تکلیف باغات بر اساس آنچه معین شده، به‌سرعت روشن شود و تاخیر در این امر، در شان شورا و شهرداری نیست. 
 
شیراز در ساماندهی بافت فرسوده الگویی برای دیگر شهر‌های کشور است
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز در ساماندهی بافت فرسوده الگویی برای دیگر شهر‌های کشور است، گفت: این در حالی است که برخی افراد به گونه‌ای درباره بافت‌های فرسوده این شهر صحبت می‌کند و گزارش می‌دهند که گویی هیچ قدمی در این حوزه برداشته نشده است و قطعا پاسخگویی در این زمینه به شهرداری و حوزه تخصصی آن مربوط است. 
 
برخی در حق شورا و شهرداری کم‌لطفی می‌کنند
 
موسوی به اهمیت تبلیغ درباره اقدامات شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: عدم آگاهی‌بخشی و تبلیغ مناسب در این زمینه از کم‌لطفی‌هایی است که در حق مجموعه مدیریت شهری رخ داده است که البته ضعف آن به خود ما برمی‌گردد؛ چراکه بخش‌های مختلف شورا و شهرداری در مستندسازی فعالیت‌ها و ارائه گزارش‌ها با مشکل مواجه‌اند. 
وی عدم ارائه گزارش مناسب و بی‌توجهی به انعکاس فعالیت‌های شورا و شهرداری را تضییع حق این دو نهاد برشمرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2684 کلیک ها  دوشنبه, 24 آذر 1399 19:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا