پیشنهاد بین‌المللی شدن مسابقات "آماده" مطرح شده است

  رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات "آماده" در عرصه بین‌المللی با همکاری معاونت بین‌الملل این سازمان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی در سفر یک روزه به شهر شیراز و بازدید از محل اجرایی برگزاری مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات آماده، گفت: یکی از موضوعات و مسئولیت‌هایی که به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر محول شده موضوع جذب، ساماندهی و توانمند سازی و نگهداشت و بکار گیری نیروی انسانی داوطلب در رده سنی زیر ۳۵ سال است که تحقق این موضوع تنها بواسطه برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارزیابی از آموزش‌های ارائه شده در قالب برپایی اردو و برنامه‌های ورزشی امکان پذیر  است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس، حسینی المدنی افزود: تحقق دو موضوع احیای اردوها و اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر و برگزاری مسابقات و برنامه‌های امدادی و ورزشی از موضوعاتی بود که با همفکری اعضاء، داوطلبین و مجموعه جوانان سازمان همواره بر آن تاکید شد. 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برنامه‌های ورزشی، امدادی و بشر دوستانه با دو نگاه ویژه دنبال می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است تا همواره از بروز حوادث پیشگیری شود تا اینکه اجازه بدهیم اتفاقی رخ دهد و آنرا مدیریت کنیم.  

حسینی المدنی خاطرنشان کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان جمعیت هلال احمر در راستای داشتن آمادگی لازم برای بروز مخاطرات، اعضا و داوطلبین نیز باید بتوانند در هر شرایط بحرانی خدماتی را به مردم کشور و حتی مردم سراسر جهان ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه بیشترین تلاش ما در حوزه پیشگیری است، اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی که باید برای جوانان داشته باشیم و از توان آنها استفاده کنیم این زمینه باید فراهم شود تا جوانان در حوزه ورزش فعالیت بیشتری داشته باشند. 

به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، جوانان این مرز و بوم جوانان افتخار آفرین و تمدن ساز این کشور هستند و این موضوع بارها اثبات شده است.

حسینی المدنی در ادامه به تعداد جمعیت جوانان سازمان هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت جوانان هلال احمر بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر عضو داوطلب زیر  ۳۵ سال است که با قرار گیری این تعداد در کنار یک میلیون عضو داوطلب بالای ۳۵سال، تعداد دواطلبان به ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار عضو می‌رسد. 

او عنوان کرد: این تعداد داوطلب که خیرین نیک اندیش جامعه هستند، در هیچ کشوری وجود ندارد که همواره این آمادگی را داشته تا برای خدمت رسانی و کمک به مردم با ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی در خط مقدم خدمت رسانی باشند. 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این ارزنده ترین روحیه‌ای است که یک انسان می‌تواند داشته باشد و هر فردی که‌ به آن توجه بیشتری کند صبغه الهی و رنگ و بوی خدایی آن بیشتر خواهد شد.

حسینی المدنی تاکید کرد: برگزاری المپیاد آماده دانش آموزان مقطع متوسطه اول در راستای سنجش توان جسمی و فردی و همچنین میزان آمادگی کار گروهی است تا شرکت کنندگان در قالب گروه‌های دوستانه بتوانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند. 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات آماده در عرصه بین‌المللی با همکاری معاونت بین‌الملل جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: امید است این طرح مورد پذیرش صلیب سرخ جهانی قرار گیرد تا زمینه ساز انتقال تجربیات به سایر کشورها باشد. 

حسینی المدنی یادآور شد: بهترین اقدامی که می‌توان در عرصه بین المللی انجام داد نشر فرهنگ ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز بیان کرد: برگزاری این مسابقات برای پسران دانش آموزان متوسطه دوم از روز ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه جاری و از ۲۲ تا ۲۶ شهریور برای دختران دانش آموز برگزار خواهد شد.

حسین درویشی یادآور شد: در این دوره از مسابقات یک هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز حضور دارند که از استان فارس نماینده پسران دانش آموز از شهرستان نی ریز و نماینده دختران دانش آموز از شهرستان آباده به عنوان منتخب استان حضور دارند که با دانش آموزان متخب سایر استان‌ها رقابت خواهند داشت.

انتهای پیام /  108
247 کلیک ها  دوشنبه, 20 شهریور 1402 08:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا