انجام بیش از هزار و ۴۰۰عملیات امدادی توسط هلال احمر فارس در سال ۱۴۰۰

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین در سلسله نشست های خبری مدیران پاسخگو که با حضور خبرنگاران برگزار شد از انجام  هزار و ۴۹۱عملیات امدادی در سال ۱۴۰۰خبر داد .

به گزارش راستین آنلاین حسین درویشی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بطور کلی کاری دلی است و کمتر با مقررات و ضوابط موجود کار مورد نظر را انجام می دهد ،گفت : هلال احمر در اصل یک سازمان غیر دولتی و انجیو است و برای تسکین مشکلات بشری در سراسرجهان فعالیت میکند .

 
به گفته او برای هلال احمر فرقی نمیکند کمک شونده کیست برای هر قشر، احزاب و در هر زمان و مکان یاری دهنده بشریت است و بدون هیچ گونه جبهه گیری به فعالیت و خدمت رسانی خود ادامه می دهد .
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ ، ۱۴هزارو ۹۱ عملیات امدادی انجام شده است ، عنوان کرد : این عملیات شامل حوادث جاده ای ، برف و کولاک ، سیل ، آتش سوزی ، زلزله و دیگر حوادث است و ۲۳هزار و ۲۲۲ نفر حادثه دیده از خدمات هلال احمر استفاده کرده اند. 
درویشی گفت : حتی بعضی از حوادثی که وظیفه اصلی هلال احمر هم نبوده توسط جمعیت اقدامات پشتیبانی آن انجام و نیرو ها در محل حضور داشتند.
  
او در ادامه با اشاره به اینکه هلال احمر فقط بخش امدادی نیست ،اظهار کرد : این بخش در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، کمک های مومنانه و غیره فعالیت هایی داشته است .
 
به گفته این مقام مسول هلال احمر استان فارس جز هلال احمر های برتر کشور است چرا که در دیگر استان های کشور هم عملیات های را انجام داده است .
 
درویشی همچنین با اشاره به اینکه در بحث کرونا کارهایی جمعیت هلال احمر انجام داده است ، افزود : داوطلبین ما در مکان هایی که نیازمند بودیم حضور داشتند .
 
سالن جمعیت هلال احمر فارس در شمار نخستین سالن های واکسیناسیون بود و طرح «آمران سلامت» در نقاط پر تردد شهر، نکات بهداشتی را به صورت تذکر لسانی انجام می دادند و در طرح نذر سلامت بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد.
 
درویشی اضافه کرد: همکاری با مراکز واکسیناسیون توسط اعضای جمعیت برای تزریق واکسن، طرح غربال گری کرونا برای کنترل ورودی مرزی مانند فرودگاه شیراز و لار، همکاری با شهرداری شیراز در ترمینال مسافربری شیراز و ... از سایر این اقدامات بوده است.
 
وی تاکید کرد: فارس علیرغم اینکه در امداد و نجات پیشرو است در بحث پشتیبانی عملیات امداد و نجات دارای کمبود است و به طور موقت از ظرفیت شهرک های صنعتی استفاده شد اما فارس مانند سایر استان ها به مرکز پشتیبانی و سوله ای عملیات امداد و نجات نیاز دارد که برای اخذ زمین برای این مهم پیگیری های لازم به انجام می رسد.
 
درویشی ادامه داد: تعامل جمعیت هلال احمر فارس با اورژانس استان مطلوب است و در حوادث جاده ای به اورژانس کمک می کنیم و پایگاه های مختلفی در جاده های استان احداث کرده ایم و کار هلال احمر با اورژانس هرگز موازی کاری نمی شود و اقداماتی مانند خروج مصدوم از خودرو را انجام می دهیم اما اگر اورژانس نباشد هم رها سازی و هم انتقال مصدومان را انجام می دهیم.
 
وی اعلام کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که به احداث انبار و پایگاه امدادی منجر شد و 330 خانه هلال در فارس داریم که ۱۱۰ خانه سال گذشته ایجاد شده که در زمینه آموزش در مواقع بحران به روستاییان نیز فعالیت دارند.
 
درویشی گفت: آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه های امدادی انجام شده است و در آزادراه شیراز-اصفهان نیز در حال ساخت است و پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد جاده ای است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  چهارشنبه, 31 فروردين 1401 15:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا