هلال احمر از ظرفیت دستگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های جوانان بهره ببرد

هلال احمر از ظرفیت دستگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های جوانان بهره ببرد
   
هلال احمر از ظرفیت دستگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های جوانان بهره ببرد |||| ||||

استاندار فارس گفت: جمعیت هلال احمر با امکان سنجی و بررسی کارشناسی، از ظرفیت سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه جوانان بهره حداکثری ببرد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در دیدار با مدیرعامل و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر فارس، گفت: نام جمعیت هلال احمر در شرایطی به میان می‌ آید که مردم نیازمند دریافت خدمات اضطراری در زمان طلایی پس از وقوع حادثه هستند و این خدمات از عهده، دانش، توان و امکانات دیگران بر نمی آید.
 
او در این نشست جنس کارهای جمعیت هلال احمر را به گونه‌ای توصیف کرد که در صورت انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های همکار مانند دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، امکان توسعه کمی و تعمیق کیفی ماموریتهای این دستگاه از طریق هم افزایی وجود دارد.
 
ایمانیه با اشاره به همکاری جمع قابل توجهی از جوانان با استعداد، با انگیزه و نخبه با جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه و استقبال جوانان از کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر تشکل‌های دانشجویی، گفت: انتظار می‌رود جمعیت هلال احمر با امکان سنجی و بررسی کارشناسی، از ظرفیت سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان مانند اداره کل ورزش و جوانان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه جوانان خود بهره حداکثری ببرد.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهادات مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس و نیز رئیس شعبه لامرد این جمعیت، از موافقت خود با این پیشنهادات خبر داد و افزود: در صورت تفاهم استانی جمعیت هلال احمر با دستگاه‌های متناظر از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ثبت احوال برای مداخله درمانی نجاتگران کادر جمعیت در حد لزوم و مبتنی بر دانش و مهارت در زمان امدادرسانی به حوادث و نیز ثبت هوشمند مشخصات بهره وران از خدمات امدادی جمعیت در زمان وقوع بحرانها، مرحله تایید کشوری این پیشنهادات را از طریق وزارت خانههای مربوطه پیگیری خواهد کرد.
 
استاندار فارس همچنین از ارائه پیشنهاد خود به رئیس جمعیت هلال احمر کشور در زمینه نحوه استفاده مشترک از سود حاصل از فروش املاک جمعیت که بنا بر قانون پس از انقلاب در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و هم اکنون کاربری درمانی ندارد، خبر داد و اظهار کرد: آمادگی خود را برای حضور در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر و دفاع از این پیشنهاد، به رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرده‌ام.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های این جمعیت در هفته هلال و نیز تشریح رئوس مهم عملکرد جمعیت استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.
 
حسین درویشی از انجام حدود ۱۵۰۰ عملیات امدادی در جریان وقوع حوادث مختلف در سال گذشته توسط نیروهای عملیاتی و امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: این رقم رشد ۷ درصدی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس هم سنجی با سال ۹۹ را نشان می‌دهد.
 
درویشی همچنین به پروژه‌های عمرانی سه سال اخیر از جمله توسعه مرکز ارتوپدی فنی جمعیت استان، توسعه انبارهای امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اشاره کرد و ادامه داد: فرآیند خدمت با قوت و بیش از گذشته ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
428 کلیک ها  دوشنبه, 26 ارديبهشت 1401 00:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا