مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور برگزار می شود

  معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم از سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : سید کاظم حسینی، دوشنبه ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه دومین دوره مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور بعداز ۱۳ سال وقفه در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، گفت: در رقابت‌های استانی، ۲۵ هزار فرهنگی فارس حضور داشتند.

حسینی گفت: این مسابقات استان فارس در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمینتون و بسکتبال، تنیس روی میز در دو گروه خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال در ۲ گروه برادر وخواهر و رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۰ تیم در خردادماه برگزار شد و ۹ تیم به مسابقات کشوری راه‌یافتند.

او با بیان اینکه در کشور حدود ۲۱۵ هزار فرهنگی در بخش‌های منطقه‌ای و استانی در رقابتها حضور داشتند، گفت: رقابتهای ورزشی تیم‌های برتر فرهنگیان کشور در رشته‌های مختلف به میزبانی استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و فارس و شیراز هم از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه، میزبان ۲۹ تیم والیبال و ۲۳ تیم بسکتبال خواهران است که جمعا ۷۲۰ نفر بازیکن، مربی، سرپرست، داور، ناظر و عوامل اجرایی را شامل می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، حضور ۲۳ نفر از معلمان فارس به عنوان عوامل اصلی برگزارکننده این مسابقات در کل کشور را از افتخارات استان برشمرد و افزود: همکاران استان فارس در قالب عناوین مختلف از جمله ناظرکل تا سرپرست فنی مسابقات و داوری مسابقات در برگزاری این رقابت‌ها نقش دارند.

وی گفت: مسابقات والیبال درسالن‌ های ورزشی پوریای ولی ناحیه سه شیراز، نرجس و رضوان ناحیه دو شیراز و مسابقات بسکتبال نیز در سالن های ورزشی شهدای دانش‌آموز ناحیه یک شیراز برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش فارس با اجرای طرح شهید سلیمانی طی یکسال گذشته از ۲۳ صدم به ۲۹ صدم مترمربع افزایش یافته است؛ گفت: فارس به لحاظ سرانه ورزشی استان بیست و نهم کشور بوده و با کمبود مواجه است.

به گفته وی، تیم والیبال فرهنگیان خواهر فارس، سال گذشته نایب قهرمان کشور بوده است و امید است تا امسال قهرمانی را از آن خود کنند و در سال گذشته در مجموع در مسابقات ورزش فرهنگیان کشور در مجموع رشته‌ها، استان فارس مقام اول کشور را کسب کردند و امیدواریم امسال این مقام اولی را کسب کنیم.

معاون آموزش و پرورش فارس زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها را ساعت ۱۹ تا ۲۱ چهارشنبه ۲۱ تیرماه و مکان را مجموعه ورزشی بعثت، اعلام کرد.

انتهای پیام /  108
480 کلیک ها  سه شنبه, 20 تیر 1402 07:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا