امکان شناسایی مدیران آینده در فضای گروه‌های جهادی

امکان شناسایی مدیران آینده در فضای گروه‌های جهادی
   
امکان شناسایی مدیران آینده در فضای گروه‌های جهادی |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در بیان اهمیت گروه‌های جهادی، خاطرنشان کرد که شناسایی نیروهای نسل بعد و مدیران آینده در فضای گروه‌های جهادی قابل انجام است.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در رزمایش جهادگران فاطمی ناحیه بسیج شهرستان جهرم با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا نقش گروه‌های جهادی فعال بسیج که جهادسازندگی را دنبال می‌کنند صرفا یک کار عمرانی یا خدماتی یا فراتر از آنست؟ گفت: به نظر بنده نگاه رهبری به قضیه بسیج سازندگی صرفا منحصر به یک فعالیت عمرانی که مثلا خانه‌ای برای کسی ساخته شود یا مرمتی در مدرسه‌ای انجام شود، نبوده و نیست.
 
او افزود: کارهای عمرانی را ممکن است شرکت‌های عمرانی هم انجام دهند اما در فضای اجتماعی نشاط دیده نمی‌شود، در حالی‌که در کار گروه های جهادی نشاط ملموس است.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه کار جهادی از نگاه تاثیر گذاری بر روحیه اجتماعی، موضوع ارزشمندی است، ادامه داد: از طرف دیگر ما در ضمن همین تلاش‌هایی که جوانان انجام می‌دهند، نیروها و مدیران جدید را شناسایی می‌کنیم.
 
آیت‌الله دژکام ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته از انقلاب عموما نیروهای ارزشی ما در همین فعالیت‌های جهادی و بسیجی شناخته شده‌اند و جوانانی که این جوهر توانمندی و نیت ارزشمند خدایی را دارند را باید در عرصه فعالیت‌های اجتماعی به میدان بیاوریم، بنابراین شناسایی نیروهای نسل بعدی در همین فضا قابل انجام است.
 
او خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود اشاره‌ای به آسیبی که ممکن است برای برخی به وجود بیاید کردند و فرمودند جوانان پای کار، نیت خود را فقط کار برای رضای خدا قرار دهند و روی حل مسائل و مشکلات تمرکز کنند و مبادا به فکر ایجاد سابقه و به فکر مسئولیت‌های بالا تر باشند، لذا نیت برای خدا که باشد خدای متعال هم دنیا هم آخرت به شما می‌دهد اما اگر نیت ما خراب شد ولو اینکه از نظر ظاهری کسی به جایی برسد ارزش ندارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس عنوان کرد: صحنه‌های امتحان می‌گذرد و تمام می‌شود و خوشا به حال کسی که با نیت خالص، جهادی که عبادت است را انجام می‌دهد.
 
آیت‌الله دژکام گفت: همه گروه‌های دانشجویی، فرهنگی و حوزوی که در این فعالیت‌های جهادی حضور دارند روی بحث پیوست فرهنگی کارها خیلی دقت کنند و حضورشان در یک روستا صرفا یک حضور کار عمرانی و خدماتی نباشد.
 
او ابراز امیدواری کرد که بحث نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس مدنظر همه گروه‌های جهادی قرار بگیرد.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسلما کار نکرده در جمهوری اسلامی تا رسیدن به مرزی که رهبر معظم انقلاب فرمود تمدن نوین اسلامی شکل گیرد، زیاد داریم، گفت: در تمام این مسیر بسیجیان باید صف شکن باشند و گام‌های اول را بردارند تا بقیه از آنها یاد بگیرند و ادارات و مراکز دولتی پشت سر بسیجی‌ها به آن سمت حرکت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
419 کلیک ها  یکشنبه, 18 ارديبهشت 1401 13:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا