ارتقا امنیت و بیمه معتادان در حال درمان اولویت بهزیستی است

ارتقا امنیت و بیمه معتادان در حال درمان اولویت بهزیستی است
   
ارتقا امنیت و بیمه معتادان در حال درمان اولویت بهزیستی است |||| ||||

تامین امنیت و بیمه معتادان بستری اولویت بهزیستی است.

به گزارش راستین آنلاین  رئیس حراست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،مدیر کل امور مالی مبارزه با مواد مخدر کشور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و مدیر کل بهزیستی فارس از مرکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس بازدید کردند. 
 
 قدرت الله محکم،کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد فارس گفت :در صورتی که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید به مراکز درمانی اجباری(مرکز ماده ١۶ بهزیستی) ارجاع داده شود .معتادان متجاهر بعد از جمع آوری مورد غربالگری و قرنطینه ۱۴ روز قرار می‌گیرند، پس از انجام تست کرونا و سایر مراقبت ها در صورت منفی بودن آزمایش ها به مراکز ماده ۱۶ منتقل میشوند،طبق قانون این افراد سه ماه باید بستری و سپس ترخیص شوند که با توجه به شرایط کرونا تا ۶ ماه هم بستری داشته ایم.
او در ادامه اظهار داشت: تامین امنیت و بیمه معتادان بستری در این مرکز مورد اولویت بهزیستی است ،در حال حاضر ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر در این مرکز بستری هستند و اقدامات درمانی شامل دارو درمانی، روان درمانی، مشاوره، گروه درمانی، آموزش مهارتهای فردی، آموزش مهارتهای زندگی و آموزش های شغلی در کارگاه های جوراب بافی،تولید البسه و ... بهره مند می شوند.
 کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد فارس عنوان کرد: یکصد مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی فارس فعالیت می کنند که در حال حاضر ۲۵۰۰ بیمار دراین مراکز بستری بوده و از خدمات درمان اعتیاد استفاده می کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
313 کلیک ها  شنبه, 08 آبان 1400 14:31
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا