سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی دهد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی دهد و در هر نوع اداره ای هم یک نوع حقوق می دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری ترین کارهای دولت است و یکی از ناکارآمدی های دولت به خاطر ناکارآمدی سیستم اداری که به آن تبصره اضافه شده و در پرداخت ها و ارائه خدمات باعث نارضایتی های کارمندان شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :

علیرضا پاک فطرت امروز در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای سرنوشت سازی برای مردم قرار داریم و مجلس به فرموده رهبری معظم انقلاب در راس امور است.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار نیست نماینده در انتخاب مدیران دخالت کند ولی وقتی می خواهند استاندار را معرفی کنند مگر می شود بدون نظر 18 نماینده رئیس جمهوری و وزیر کشور استاندار معرفی شود و با استاندار بومی کار بهتر پیش می رود پیش از این استانداری وجود داشت هر هفته سه روز در تهران زندگی می کرد.

 

وی با یادآوری این مطلب که کار نماینده قانون گذاری و ریل گذاری است و این مشکلات امروز کشور باید محلس دنیا، منطقه و کشور را مطالعه کند و ان را به صورت طرح به مجلس بیاورد، تاکید کرد: نظارت بر اجرای قانون باید به صورت استانی مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان باید از استان این مسائل را پیگیری کنند و نسبت به عمران و آبادانی باید اولویت اول استان باشد و مرحله بعدی حوزه انتخابیه خودش است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دور قبل خودشان من را در لیست شانا قرار دادند اما یادمان باشد مسئولین لیست شانا در آن زمان چه کسانی بودند، افزود: افرادی که امتحان خود را پس داده بودند جز شانا بودند و دور قبل رئیس شانا من را انتخاب کرد، این دور رئیس شانا تفکر دیگری دارد و قرار نیست فردی با استاندار مشکل دارد بر اساس حب و بغض لیست ارائه کند و من تعهد ندادم به خاطر لیست گوش به فرمان باشم الان هم همینطور است ما خودمان عقل داریم و روند پیشرفت استان را می بینیم و بر اساس آن تصمیم گیری می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی یکی شفافیت را می پذیرد نشان می دهد، افزود: 2 طرح به مجلس ارائه کردم که طرح ها هم مشخص است که طرح مسکن استیجاری و اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای بود که اساسنامه به صحن مجلس رسید و طرح مسکن استیجاری در کمیسیون عمران مصوب نشد، قرار بود که شهرداری های کلان شهرها مسکن اجاره ای برای افراد کمتر برخوردار بسازند.

 

پاک فطرت با تاکید بر اینکه طرح زمانی به نتیجه می رسد که مصوب و اجرا شود، افزود: یکی از دلایلی که امروز می گوییم مجلس ناکارآمد است طرح زیاد ارائه می شود، دولت نمی تواند آن را اجرا کند و برنامه ششم حدود 25 درصد اجرایی شد برخی طرح ها صفر درصد و برخی از طرح تا تا 80 درصد اجرا شد و برنامه هفتم وقتی نوشته شد در تمام مواد و تبصره ها سعی شد دولت هم نقش ایفا کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال آینده حقوق بازنشستگان همسان سازی می شود، تاکید کرد: اولویت لوایحی است که دولت به مجلس ارائه می کند و در بحث مدیریت واحد شهری، طرح جامع مدیریت شهری در همین دوره مجلس نوشته شد و این طرح حدود 280 ماده است و تا سه بار هم به مجلس آمد و چون بزرگ بود و چندماه هم وقت مجلس را می گرفت عقب افتاد و فکر نمی کنم به این دور مجلس برسد؛ این طرح هزینه اداره شهر را پایین می آورد.

 

پاک فطرت اظهار کرد: امروز یکی از دلایل نارضایتی مردم و افزایش هزینه های ساخت و ساز اینست که دستگاه های مختلف پول مختلف برای کارهای مختلف می گیرند و پروانه ای که ظرف یک ماه باید صادر شود حتی به یکسال و شاید بیشتر هم می رسد و دستگاه های خدمات رسان و سایر دستگاه ها نظیر آن هم پول خودشان را می گیرند، هیچ هماهنگی بین دستگاه ها برای کندن خیابان ها وجود ندارد چرا که اگر یک زلزله سنگین روی دهد هیچ کدام سازمان ها نمی دانند خطوط آب، برق و فاضلاب کجاست و از این رو باید کانال مشترک شهری باید ایجاد شود و ما نداریم و باید این طرح در دور بعدی مجلس اجرایی شود.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان مجلس شورای اسلامی افزود: دولت مرکزی باید اختیار دهد که برخی از بودجه ها باید به خزانه های استانی وارد شود درصدی از این هزینه ها باید برای رفع مشکلات ترافیکی و افزایش ناوگان راهور شکل گیرد و وقتی سازمان تعزیرات یک وسیله نقلیه ندارد باید درآمد این سازمان را به خزانه استان برگردانند و هزینه برای وسیله نقیله آن سازمان شود و دولت مرکزی هرگاه کم می آورد از خزانه ها استفاده می کند.

 

وی افزود: سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی دهد و در هر نوع اداره ای هم یک نوع حقوق می دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری ترین کارهای دولت است و یکی از ناکارآمدی های دولت به خاطر ناکارآمدی سیستم اداری که به آن تبصره اضافه شده و در پرداخت ها و ارائه خدمات باعث نارضایتی های کارمندان شده است.

 

پاک فطرت گفت: در برنامه هفتم رشد اقتصادی را هفت تا هشت درصد دیدیم و از این نمیزان سه درصد افزایش بهره وری است که نیروی انسانی آن را به وجود می آورد و اگر می خواهد رضایتمندی ایجاد شود اصلاح امور اداری کشور را که چابک سازی می شود و دولت در دادن لایحه کُند عمل می کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آب و کشاورزی استان فارس نزدیک به 2 دهه جور نان کشور را کشید و امروز بحث آب های زیرزمینی بحران دارد چاه آب 300 متر را رد کرده و برخی نقاط به 400 متر رسیده است و چند سال طول می کشد این سفره آب پرشود که دیگر پر نمی شود و نشست روی می دهد و حالت اسفنجی خاک از بین می رود باعث جذب آب نمی شود و سرزمینی خشک خواهیم داشت و این بسیار خطرناک است و اگر آب از خلیج فارس به استان بیاوریم روی قیمت تمام شده اجناس مثل فولاد تاثیر می گذارد و مردم باید هزینه آن را دهند.

 

وی گفت: آیا این عاقلانه است عمر مفید پالایشگاه شیراز تمام شده است و امروزی که شهرها مشکل آب شرب دارد آیا درست که آب به پتروشیمی بدهیم و مکان یابی ساخت پتروشیمی و پالایشگاه ها سیاسی است.

 

پاک فطرت افزود: باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن برویم استان فارس در بحث کشاورزی از خیلی استان های کشور عقب است ما تازه در حال پیگیری کشت گلخانه ای داریم و ما باید از کشاورزی بیرون بیاییم و روی اقتصاد گردشگری برویم.

 

وی ادامه داد: من چند بار به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادم او فقط بلد است سخنرانی خوبی کند و با خوب صحبت کردن و جشنواره درنظر گرفتن نمی شود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر باید مشکلات فرهنگی و معضلات فرهنگی را بررسی کند و برای رفع آن برنامه ریزی کند.

 

پاک فطرت گفت: باید حقوق و دستمزد را به کشورهای همسایه نزدیک کنیم و قیمت اجناس هم به همان سمت ببریم و آنوقت است که به همین راحتی قاچاق روی نمی دهد و مشکل کولبران هم حل می شود.

 

وی اضافه کرد: باید اجازه ورود خودرو را دارد تا شرکت های خودروسازی ما قیمت تمام شده را پایین بیاورند و کیفیت آن را بالا ببرند.

انتهای پیام /  108
207 کلیک ها  چهارشنبه, 02 اسفند 1402 21:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا