دیوار بُتنی شهرداری و شورای شهر را شیشه ای می کنیم

دیوار بُتنی شهرداری و شورای شهر را شیشه ای می کنیم
   
دیوار بُتنی شهرداری و شورای شهر را شیشه ای می کنیم |||| ||||

مصطفی جاودانی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: آمده ام دیواربُتنی و فولادی شهرداری و شورای شهر را شیشه ای کنم.


به گزارش راستین آنلاین مصطفی جاودانی با اشاره به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص انتخابات و دلایل حضورش در این عرصه افزود :انتخابات حق تعیین سرنوشت و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است. 

 

او با اشاره به اینکه باید از این حق با انتخاب افراد شایسته، پاکدست و کاردان نهایت استفاده را ببریم، عنوان کرد :مشارکت مردم در انتخاب افراد اصلح و شایسته بسیار مهم است.

 

این کارآفرین برتر با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو افزود: اگر در انتخابات مشارکت وجود نداشته باشد، لابی های قدرت و کسانی که نفوذ دارند، به راحتی کرسی ها را تصاحب کرده و شهر را از یک انتخاب مناسب محروم می کنند.

 

جاودانی در ادامه با اشاره به سابقه 21ساله خود در عرصه صنعت، تولید و کارآفرینی تصریح کرد : من یک صنعتگر هستم، که در حوزه کارآفرینی و سرمایه گذاری تخصص دارم و با توجه به نیاز شدید کلانشهر شیراز به سرمایه گذاری، در این عرصه وارد شدم.
او با بیان اینکه 20سال در عرصه های سیاسی فعال بوده  و بدون آنکه اعتقادی به چپ و راست سیاسی داشته باشد، افزود: مردم امروز از این جناح بازی ها خسته شده اند چراکه می بینند جناح ها درد آنها را دوا نمی کنند لذا دنبال کسانی هستند که با نگاه جهادی و انقلابی وضعیت کشور را بهبود ببخشند.

 

این فعال عرصه صنعت افزود: من آمده ام تغییر و تحولاتی در این راستا ایجاد کنم و امید دارم تجارب 20ساله در عرصه های مختلف که حاصل سفرهای متعدد و دانش و تجربه است، در این مسیر یاری دهنده باشد.

 

استفاده درست  از بودجه میلیاردی شهرداری در راستای پیشرفت

 

او در ادامه با بیان اینکه کلان شهر شیراز امروز نیاز به شدت نیازمند مدیریت است به ویژه مدیریت بودجه و سرمایه گذاری، اظهار داشت : بالغ بر 6هزار میلیارد تومان بودجه شهر شیراز است که معادل بودجه عمرانی کل کشور و بلکه بیشتر است و اگر این بودجه درست مدیریت شود، اتفاقات بزرگی را در این شهر شاهد خواهیم بود.

 

جاودانی با اشاره به مباحث گردشگری، عوارض بیماری کرونا و تاثیر آن بر بودجه شهرداری و... گفت: مردم به دلیل تعطیلی کسب و کار توان پرداخت عوارض شهری را ندارند در حالی که بودجه شهر نیز باید از طریق مردم تامین شود لذا به نظر می رسد باید راهکار دیگری برای جذب بودجه اندیشید که بهترین آن از طریق جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

 

این فعال عرصه اقتصادی تصریح کرد: امروز سیستم مدیریتی حاکم بر شهرداری، پاسخگوی نیازهای مردم نیست زیرا نتوانسته از ظرفیت های خود در این راستا استفاده کند.

 

او به مشکلات شهر شیراز در حوزه های حمل و نقل و فضای سبز و ... نیز اشاره کرد و گفت: امروز سیستم حمل و نقل شهری شیراز با مشکلات زیادی مواجه است و تصمیمات سطحی نیز بر این مشکلات افزوده است.

 

جاودانی افزود: مثلا زیرساخت های لازم برای دوچرخه بی دود فراهم نبود اما این طرح اجرا شد و همان طور که مشاهده می کنیم انبوهی از دوچرخه در مکان های مختلف بدون استفاده رها شده است در صورتی که اگر کارشناسی به موضوع ورود می کردیم اول باید زیر ساخت این طرح ایجاد می شد و بعد فرهنگ سازی و پس از آن خرید دوچرخه و اجرا کردن طرح.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد:  در بحث مترو هر چه سریعتر فازهای دیگر مترو باید تکمیل شود.

 

همچنین اتوبوس های قدیمی از رده خارج شده و اتوبوس های جدید و مدرن جایگزین شوند و این کارها بدون نگاه سرمایه گذاری و جذب سرمایه ها آن هم با ابزارهای مالی جدید و به روز، امکان پذیر نیست.

 

او همچنین گفت: امروز در شیراز به شدت سرانه فضای سبز پایین است؛ در حوزه ورزش، فضای مناسب نداریم و یا بافت فرسوده و حرم مطهر هنوز جای کار بسیار دارد و با این حجم از مشکلات اولویت دار، بنده واقعاً نمی دانم بودجه ها کجا هزینه می شود؟
جاودانی تصریح کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی کشور بوده است و این جایگاه حتماً باید احیا شود.

 

او در تعریض به نگاه برخی کاندیداها به حاشیه شهرها در آستانه انتخابات افزود: الان در آستانه انتخابات بیشتر کاندیداها در همین حواشی شهر برای پر کردن سبد رای خود می گردند زیرا می دانند که در بالاشهر کمتر به بحث انتخابات ورود پیدا می کنند. اگر نگاه کاندیداها ابزاری باشد و برای جمع آوری رای، حقیقتاً انسانی نیست بلکه ما باید برای جنوب شهر و حاشیه نشین ها برنامه داشته باشیم.

 

جاودانی افزود: همین حاشیه نشین ها در انتخابات حضور پیدا می کنند و رای می دهند. بنده واقعاً سعی دارم این نابرابری و بی اعتمادی را از بین ببرم لذا دیوار بتونی و فولادی شورای شهر و شهرداری را حتماً شیشه ای خواهم کرد.
او تاکید کرد: بنده مطالبه گری را به مردم یاد خواهم داد لذا معتقدم شورا هر 6ماه باید به مردم گزارش دهد و در این راستا برنامه ای اساسی دارم که در این حوزه تدوین شده است.

 

این فعال عرصه صنعتی در ادامه به خالی بودن شورای شهر از برخی از کمیسیون های تخصصی همچون کمیسیون حمایت از صنعت،تولید کارآفرینی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: من آمده ام که نماینده صنعتگران باشم و به صنعتگرانی که 80درصد عوارض شهر را پرداخت می کنند، بگویم پولشان کجا خرج می شود لذا تاسیس این کمیسیون را حتما دنبال خواهم کرد.

 

جاودانی با بیان اینکه عملگرا است و شعارش «پایان شعار» است، افزود: من گزارش لحظه به لحظه از شورای شهر ارائه خواهم داد و در این راستا رسانه نیز باید کمک کند تا شفاف سازی صورت گیرد.
او تاکید کرد: امروز مردم دیگر فریب شعارهای پوپولیستی را نخواهند خورد و من نیز امیدوارم 4سال دیگر ثابت کنم حرف هایی که زه ام را در عمل محقق کرده ام. 

 

جاودانی در ادامه این گفت و گو ضمن پاسخ به پرسش های خبرنگاران در مورد پایگاه رای خود نیز گفت: من از قوم لر هستم اما تفکر قومیتی ندارم و به دلیل فعالیت گسترده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پا به این عرصه گذاشتم و معتقدم کسانی که بدون برنامه وارد عرصه شوند ،موفق نخواهند شد.

 

او با اشاره به پایگاه رای خود در بین صنعتگران، بازاریان، جامعه فرهنگیان، کارگران ساختمانی، متخصصین، اقوام لر و... تصریح کرد: طبیعتاً اگر سایر مردم نیز از بنده شناخت پیدا کنند، سبد رای بنده سنگین تر می شود و امیدوارم انتخاب مردم یک انتخاب هوشمندانه باشد. 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1772 کلیک ها  یکشنبه, 30 خرداد 1400 14:32
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

1 نظر

  • سعید سه شنبه, 25 خرداد 1400 02:58 ارسال شده توسط سعید

    درود بر مهندس جاودانی مرد میدان

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا