اولویت دولت ها منافع ملی است /ضرورت دیپلماسی قوی در دولت های کار آمد

اولویت دولت ها منافع ملی است /ضرورت دیپلماسی قوی در دولت های کار آمد
   
اولویت دولت ها منافع ملی است /ضرورت دیپلماسی قوی در دولت های کار آمد |||| ||||

نشست خبری ائتلاف وحدت ملی استان فارس با حضور رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه، رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف و مسؤلین استانی و خبرنگاران عصر روز سه شنبه 26 اسفند برگزار شد.

 
به گزارش راستین آنلاین سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت :دولت بعدی برای روی کار آمدن باید در دیپلماسی بسیارقوی باشد و منافع اقتصادی کشورها با منافع سیاسی گره بخورد. 
 
 
 رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت کشور، نارضایتی مردم و وضعیت اقتصادی کشور بود که باعث شد به ائتلاف بپیوندم، گفت :در گام دوم انقلاب قرار داریم و آینده روشن را با وحدت ملی رقم خواهیم داشت ،چرا که با وحدت ملی توانستیم دفاع از انقلاب و کشور را داشته باشیم.
 
 
او همچنین با بیان اینکه تا کنون در دولت ها هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف زیادی وجود دارد، عنوان کرد :اگر ما فقط دستاورد های بزرگی در حوزه علم و فناوری و.... داشته باشیم ولی مردم در زندگی احساس رفاه حداقلی را هم نداشته باشد خوب نیست و جوابگوی زندگی افراد نخواهد بود. 
 
 
 سخنگوی اسبق وزارت خارجه ادامه داد :ما باید در تمامی جریان های ارزشی کشور وحدت ملی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین منتخب را برای انتخابات کشور برگزینیم، تا بتوان تمامی مشکلات را پشت سر گذاشت.  
 
مهمانپرست با اشاره به اینکه ما دو هدف داریم که هر کدوم از این اهداف مکمل دومی است، اظهار کرد :
عدم پشتیبانی مردم از کشور تبعات زیادی دارد، به همین دلیل ما وظیفه داریم به شکل های مختلف به آگاهی مردم برسانیم تا در تعیین سرنوشت خود و کشور مشارکت کنند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات اضافه کرد :دولتی باید روی کار بیاید که بتواند تغییرات و تحولات اساسی در کشور به وجود بیاورد. 
 
مهمانپرست افزود :ما به نقطه ای رسیدیم که دولت بعدی باید دارای برنامه ای اساسی طرح های رو به آیند، تیمی متخصص و دلسوز برای ایجاد یک تحولی خاص در جامعه داشته باشد و روی کار بیاورد.
 
همچنین اگر دولتی معمولی روی کار بیاید فرصت های دیگر هم نیز از دست می رود.
 
او با بیان اینکه ما احتیاج به یک رویکرد ملی داریم، خاطر نشان کرد : همه ما باید بدون گرایش های مختلف و به صورت مستقل با هم همکاری کنیم و دنبال منافع کشور ‌باشیم.
 
مهمانپرست ضمن اینکه ائتلاف وحدت ملی با این رویکرد شکل گرفت و با پیوستن احزاب مختلف تبدیل به یک جبهه فعال شد، گفت :تمامی ما باید با تمام توان دنبال منافع مردم و کشور باشیم. 
 
رقابت بین افراد نیست بین شعار های افراد است
 
همچنین او در جمع خبرنگاران افزود :متاسفانه افرادی که برای دولت بعدی کاندیدا می شود، دارای عدم برنامه برای آینده دولت هستند، چرا که با شعار های خاصی افراد رای مردم را می گرفتند و بعد هیچ یک از این شعار ها محقق نمی شد. 
 
همچنین سخنگوی اسبق وزارت خارجه اضافه کرد :تشکل های سیاسی و افرادی که در رقابت می آیند هر کدام باید برنامه ها و طرح های خود را اعلام کنند.
 
چرا که مردم وقتی رای می دهند از دولت و کاندیدای خود کار و عملکردی مثبت می خواهند. 
 
او با بیان اینکه مردم انتظار دارند به وعده ها عمل شود، ادامه داد : ما به عنوان وحدت ملی سه موضوع را در دستور کار داریم، تغییر در ساختار اداری و غیر اداری ، داشتن طرح و برنامه های آنی برای آینده دولت و داشتن بانک اطلاعاتی از افراد متخصص و دلسوز، سالم و به دو از فساد برای انجام عملکردی مثبت در جامعه. 
 
مهمانپرست همچنین اظهار کرد : ساختار های غلط اداری کشور ما را به این نقطه رسانده و آرزوی اقتصاد بدون نفت محقق نخواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات ائتلاف همچنین اشاره کرد به بودجه های سال 98 و 99 و... گفت :بودجه سال 98 ردیف عمومی ،520 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی یک میلیارد و دویست و 70 هزار تومان، یعنی دو نیم برابر بودجه عمومی دولت و در سال جاری این بودجه 400 و هشتاد هزار میلیارد تومان و بودجه دولت یک میلیارد و 480 هزار تومان و در سال آینده این بودجه عمومی 800 هزار میلیارد تومان و دولتی بیش از یک میلیارد و... هزار تومان است. 
 
 
مهمانپرست با بیان اینکه دولت بعدی وقتی روی کار بیایید باید حتما داری طرح، برنامه های آنی باشد، گفت : ساختار ها باید تغییر کند، تا کاندیدا دیدگاه های خود را به صورت برنامه و طرح برای مردم ارائه دهند.
 
طرح های و برنامه های همچون اشتغال، کا ایی بودن دولت جدید، بودجه و درآمد های ارزی به چه صورت خواهد بود. 
 
مهمانپرست در ادامه سخنان خود گفت :آن چیزی که مهم است شرایط مذاکره است و ما باید در دنیای امروز حق خود را بگیریم. 
 
او افزود :هر کشور و آدمی اگر به نقطه ای از اقتدار رسیده باشد درهر میدانی می تواند از حق خود دفاع کند، به همین دلیل کشوری که از نظر دفاعی رویکرد و عملکرد بالایی داشته باشد می تواند از بروز جنگ جلوگیری کند. 
 
به همین دلیل اگر می خواهیم قوی باشیم باید قدرت دفاعی بالایی وجود داشته باشد. 
 
 
او در رابطه با تحریم ها گفت و افزود :ما یک لغو تحریم داریم و یک خنثی کردن تحریم، که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی اگر بتوان تحریم ها را لغو کرد حتی یک ساعت را هم نباید درنگ کنیم. 
 
به همین دلیل چیزی که مهم تر است خنثی کردن تحریم ها است و برای خنتی کردن تحریم باید نقاط ضعف را شناسایی و تحریم ها را خنثی کنیم. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1503 کلیک ها  سه شنبه, 26 اسفند 1399 15:58
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا