بهره برداری از پنل خورشیدی در آستان مقدس شاهچراغ(ع) با ظرفیت 200 کیلووات

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر به پروژه مهمی که در راستای فرهنگ سازی و انرژی تجدید پذیر ضروری بود در شهر انجام شود اشاره کرد و افزود: در آستان مقدس احمد بن موسی(ع) احداث پنل خورشیدی پیش بینی شده بود که این پروژه به اتمام رسید .

به گزارش راستین آنلاین  یدالله حقیقی در جمع خبرنگاران در خصوص صنعت برق فارس گفت : شرکت برق پهنه وسیعی از دواستان بوشهر و فارس با ۱۵ هزار کیلومتر طول خطوط انتقال و فوق توزیع است که در کشور از نظر میزان و گستردگی شبکه اول است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر قدمت برق رسانی را در فارس ۱۰۰ سال عنوان کرد و افزود:برق در شیراز با نیروگاه کوچک ۳۰ کیلوواتی در سال ۱۳۰۳ اغاز شد تا سال ۴۴ا اولین نیروگاه به صورت متمرکز شکل گرفت.
وی با بیان اینکه امروز بیش از ده هزار مگابایت ظرفیت داریم افزود: بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک از نعمت برق برخوردار هستند و 4 هزار روستا در این دواستان برق دارند.
وی در ادامه به خاموشی های گسترده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای مجموعه صنعت برق ‌و مردم به دلیل خاموشی ناخوشایند بود که عمده دلیل حوادث سال قبل فاصله ناطرازی بین تولید و مصرف بود و بین ۱۵ تا ۱۹ هزار کمبود تولید وجود داشت و خوب مدیریت نشده بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اظهار داشت : از ابتدای دولت جدید عزم دولت و وزارتخانه بر این بود که تابستان ۱۴۰۱ خاموشی مخصوصا در بخش خانگی نداشته باشیم که در این رابطه از تمام ظرفیت های موجود کشور استفاده شد.
حقیقی ادامه داد: در این راستا صد برنامه در قالب ۴ محور برای استقبال از تابستان در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت که شامل مدیریت مصرف، امادگی مطلوب شبکه ،مدیریت هماهنگی همکاری ارتباط دوسویه با مشترکین استانداران مسیولین اجرایی و... بود و در این خصوص روشنایی بزرگراه ها تامین ، با پدیده استخراج رمز ارز مقابله و انشعابات غیر مجاز جمع آوری شد که پس از اقدامات انجام گرفته شبکه اصلی برق فارس و بوشهر درامادگی کامل قرار گرفتند و با کمترین مشکل شبکه مدیریت شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح و بهره برداری از پروژه های مختلفی در هفته دولت در فارس و بوشهر اشاره کرد و گفت: در هفته دولت پروژه های متعددی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.
حقیقی با بیان اینکه عملیات اجرایی و کلنگ زنی پروژه های بسیاری که مصوب بوده اغاز شد تصریح کرد: در شیراز نیز پروژه های مهمی آغاز شد که با بهره‌برداری تثبیت ولتاژ برق مشترکین تاثیرگذار خواهد بود.
وی به پروژه مهمی که در راستای فرهنگ سازی و انرژی تجدید پذیر ضروری بود در شهر انجام شود نیز اشاره کرد و افزود: در آستان مقدس احمد بن موسی(ع) احداث پنل خورشیدی پیش بینی شده بود که این پروژه به اتمام رسید و ظرفیت منصوبه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلو وات است و با حمایت و تامین نقدینگی فاز بعدی را دنبال می کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در خصوص مشکل تامین برق مترو شیراز نیز گفت: برق مورد نیاز حرکت واگن و ایستگاه از شرکت برق تامین می شود که در این رابطه برای تامین برق معضلاتی داشتیم و در این خصوص پروژه ای با روش تلفیقی تونل و حفاری جهت دار احداث شد و این طرح به عنوان یک پروژه موفق در کشوردر مشارکت بین دستگاه و شیوه اجرا نمونه است .
حقیقی افزود: با احداث این تونل برق مطمین و پایدار تحویل مترو خواهد شد و نیاز انرژی الکترونکی ایستگاه ها مرتفع خواهد شد که دو خط ۶۶ کیلو ولت تامینی نیاز مرتفع خواهد کرد و در دو‌ماه اینده و قبل از سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی یکی از مشکلات شرکت برق را تعرفه های تکلیفی عنوان کرد و افزود: برقی که ۸۰۰هر کیلووات ساعت تولید می شود ۱۰۰ به دست مصرف کننده می رسد ۷۵۰ تومان ضرر به صنعت برق وارد می شود و هیچ‌کس پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: برق اکنون صنعت زیان ده است درموضوعات جاری گرفتاری شدید دارد ۶۵۰ پروژه تعریف شده با نیاز مالی ۸۰ هزار میلیارد تومان در دو استان که تامین نقدینگی نشده است.

انتهای پیام /  108
424 کلیک ها  پنج شنبه, 21 مهر 1401 12:33
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا