تسریع در احداث دو کارخانه شمش تیتانیوم و تولید پنل خورشیدی در فارس

تسریع در احداث دو کارخانه شمش تیتانیوم و تولید پنل خورشیدی در فارس
   
تسریع در احداث دو کارخانه شمش تیتانیوم و تولید پنل خورشیدی در فارس |||| ||||

استاندار فارس گفت: دو کارخانه شمش تیتانیوم و تولید پنل خورشیدی و اینورتر در استان فارس احداث می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور به بررسی و پیگیری موضوعات مختلف استان در این حوزه پرداخت و گفت: احداث کارخانه شمش تیتانیوم یکی از مباحث مورد گفتگو با دکتر رسولیان بود که بر اساس مذاکرات انجام شده احداث این کارخانه در شهرک بزرگ صنعتی شیراز به سمت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی پیش می‌رود و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز کمک‌های لازم را برای راه اندازی آن انجام خواهد داد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی و اینورتر‌ها در ایزدخواست از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور بوده است، اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری خارجی ۵۰ میلیون یورویی در ۲فاز اجرا خواهد شد و نهایتا ظرفیت تولید سالیانه پنل و اینورتر مورد نیاز تولید ۳۰۰ مگاوات برق خواهد داشت.

او افزود: کارخانه تولید پنل و اینورتر به عنوان بزرگترین کارخانه این حوزه در خاورمیانه با انتقال جدیدترین تکنولوژی روز دنیا از نمونه‌های اروپایی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار برنامه ریزی شده است که در مدت حدود ۳ سال و در دو فاز عملیاتی و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته رحیمی این کارخانه در فاز اول ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ مگاوات و در پایان فاز دوم به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات در سال خواهیم رسید که ضمن تامین نیاز داخل برنامه ریزی صادرات به حوزه خلیج فارس و منطقه شده است.

استاندار فارس بیان کرد: در دیدار با رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذار با مساعدت‌های انجام شده از سوی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی سرمایه گذاری را با سرعت بالایی انجام دهد.

به اعتقاد رحیمی دو کارخانه تولید شمش تیتانیوم و تولید پنل‌های خورشیدی و اینورتر‌ها با سرمایه‌گذاری بالایی انجام می‌شود که بی شک ایجاد اشتغال بسیار مناسبی نیز در پی خواهد داشت.

انتقال پساب تصفیه خانه شیراز به شهرک صنعتی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی شهرک صنعتی سروستان، آبرسانی شرب به شهرک صنعتی شیراز، تسریع در ایجاد شهرک صنعتی بیضا و احداث شهرک صنعتی خصوصی مرودشت از دیگر موضوعاتی بود که به گفته استاندار فارس در دیدار با دکتر سولیان مورد بحث قرار گرفت و تفاهمات خوبی نیز درباره هر یک از آن‌ها به دست آمد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
314 کلیک ها  پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1400 19:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا