حمایت از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی

حمایت از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی
   
حمایت از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی |||| ||||

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس گفت: در این کمیسیون از سرمایه گذاری در حوزه پنل های خورشیدی در استان حمایت می کنیم.

 
به گزارش راستین آنلاین نادر طیبی در جلسه انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی این اتاق که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: با حمایت اتاق بازرگانی سرمایه گذاری هایی در حوزه پنل های خورشیدی در انجام شد که زیرساخت های این سرمایه گذاری در زمینی به وسعت بیش از یک هکتار و با اعتباری بالغ بر 8 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده است.
 
وی بر اساس پیش بینی ها این مجموعه قرار است با تولید حدود 300 مگاوات تولید، طی شش ماه بعد از راه اندازی سرمایه خود را برگشت دهد افزود: رویکرد این سرمایه گذاری، صادرات محور است و این شرکت 25 درصد تولیدات خود را برای بازار داخلی و 75 آن را جهت سرمایه گذاری ارائه می دهد.
 
طیبی اظهار کرد: کشور ایران در کنفرانس پاریس تعهد داده است تا 2 درصد آلاینده های خود را کاهش دهد لذا این مهم می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری و حرکت کشور باشد.
 
وی اضافه کرد: همچنین در سند چشم انداز 1404 میبایست 10 درصد از مصرف انرژی کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تامین و همچنین بر اساس این سند می بایست 5 هزار مگاوات برق از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود که با توجه به این برنامه ها، به انجام رساندن این اهداف مستلزم تولید 10هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در طی سال است.
 
در این جلسه گزارش چگونگی تدوین سند انرژی استان و نقش اتاق بازرگانی در تهیه این سند تخصصی نیز ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1397 کلیک ها  سه شنبه, 21 بهمن 1399 11:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا