آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز

آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز
   
آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز |||| ||||

تفاهم نامه توسعه پژوهش‌های کاربردی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز به امضا رسید.

 
طی جلسه‌ای، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، با هدف توسعه پژوهش‌های کاربردی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع، تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله کردند.
 
به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، در این تفاهم نامه بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاکید شده است.
 
برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های پژوهشی و رویدادهای فناورانه، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی مشترک، حمایت از طرح فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در صنعت، ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی، همکاری طرفین در زمینه انتخاب موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش صنعت و حمایت مالی از آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مشترک، استفاده از توان کارشناسی و ظرفیتپهای محیطی برای فراگیری علوم و مهارت‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای ارتباط موثر با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط فارس و تربیت نیروی کار متخصص و ماهر برای اشتغال در واحدهای صنعتی مطابق با نیاز صنعت از مهمترین مفاد این تفاهمنامه است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تحقق عینی و عملی ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت‌های اصلی این شرکت است، گفت: باتوجه به تاکید استاندار فارس به منظور استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برای کمک به بخش صنعت و توسعه صنعت دانش بنیان آمادگی کامل خود را برای همکاری با دانشگاه‌های استان اعلام می‌کنیم.
 
سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه بستر مناسبی برای تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه در فارس فراهم شده است، افزود: مجموعه شهرک‌های صنعتی استان نیز نیازمند گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها است تا از این طریق بتوانیم با روش‌های علمی و پژوهشی به رفع مشکلات صنعت بپردازیم.
 
او با بیان اینکه نگاه ما به همکاری با دانشگاه‌ها تعاملی، کاربردی و عملیاتی است، گفت: برای این موضوع مهم به دنبال کارهای کلیشه‌ای و شعاری نیستیم و هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات و ارتقای جایگاه صنعت استان است.
 
هاشمی افزود: در ماموریت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌هایی نظیر کلینیک صنعت، حمایت از پایان نامه‌ها، حمایت از طرحپهای پژوهشی کاربردی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی برای صنایع، مراکز خدمات فناوری و کسب وکار، فن بازار منطقه‌ای فارس، طرح‌های ارتقای فناوری در واحدهای صنعتی، برگزاری استارت آپ‌ها و خوشه‌های صنعتی و کسب وکار وجود دارد که در تمام این حوزه ها نیازمند همکاری با دانشگاه هستیم.
 
او همچنین یکی از زمینه همکاری‌های دانشگاه با شرکت شهرک‌های صنعتی را اجرای طرحپهای علمی وپزوهشی و فناوری برای حل چالش‌ها و مشکلات شهرک‌های صنعتی در نظیر فناوری استحصال پساب از فاضلاب تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی و روش‌های مصرف بهینه آب و انرزی در واحدهای صنعتی دانست و گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و اهمیت مدیریت مصرف آب و نیز ضرورت اجرای طرح‌های مصرف بهینه انرژی در صنایع، شرکت شهرک‌های صنعتی از این طرح‌ها حمایت می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مهم علمی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی شیراز بعنوان نخستین دانشگاه صنعتی در جنوب کشور و سابقه خوب همکاری‌های گذشته این شرکت و دانشگاه صنعتی گفت: قطعا در قالب اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه برای کمک به صنعت و شهرک‌های صنعتی استفاده می‌کنیم و افزایش سطح همکاری‌ها از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز ضمن با خرسندی از شرایط فراهم شده برای امضای این تفاهم نامه، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه که بیشتر در زمینه علمی، فنی و پژوهشی است چه سریعتر به صورت واقعی و کاربردی اجرایی شود و بتواند نیازهای پژوهشی و فنی صنایع مستقر در استان فارس را برطرف سازد.
 
محمدمهدی علویان مهر افزود: آمادگی کامل داریم شرایطی فراهم کنیم تا زمینه حضور اساتید دانشگاه در صنایع مختلف در قالب برنامه فرصت مطالعاتی اساتید به صورت تمام وقت و نیمه وقت و همچنین حضور دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی فراهم شود و در این زمینه استقبال می‌کنیم.
 
او بر احداث آزمایشگاه مرجع با فناوری پیشرفته در شهرک صنعتی شیراز با پشتیبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان به منظور کمک به واحدهای صنعتی تاکید کرد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز همچنین خواستار تعریف پروژه‌های مشترک به خصوص در زمینه صنایع شیمیایی، بین دانشگاه و صنایع مستقر در شهرک صنعتی و شرکت شهرکهای صنعتی شد.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
442 کلیک ها  دوشنبه, 12 ارديبهشت 1401 12:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا