سرعت بخشی به صدور اسناد شهرهای زیر بیست وپنج هزار نفر و روستاها

سرعت بخشی به صدور اسناد شهرهای زیر بیست وپنج هزار نفر و روستاها
   
سرعت بخشی به صدور اسناد شهرهای زیر بیست وپنج هزار نفر و روستاها |||| ||||

جلسه مشترک مدیران کل ثبت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با هدف سرعت بخشی به صدور اسناد شهرهای زیر بیست وپنج هزار نفر و روستاها برگزار شد .

به گزارش راستین آنلاین در این جلسه مدیرکل ثبت فارس ابراز داشت: با هدف تسریع در صدور اسناد مالکیت و تعویض اسناد مالکیت روستایی در سال ۱۴۰۰ ننسبت به تهیه نقشه این مناطق برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و افزود: فراهم شدن نقشه 210 روستای استان اقدامی مهم در مستند سازی و صدور اسناد مالکیت آن محسوب می گردد.
 
مدیرکل و رییس اداره املاک ثبت اسناد و املاک فارس ضمن حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان با عطاء اله زمانی مدیرکل این اداره دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که با هدف هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون موارد مرتبط و سرعت بخشی به فرایند صدور اسناد مالکیت مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت برگزار گردید طرفین بر لزوم تداوم همکاری جهت نیل به اهداف مشترک تأکید کردند.
 
سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس ابراز داشت: با توجه به سیاست های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و برنامه ششم توسعه در خصوص ثبت رسمی و ذکر نام سال جدید با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، تسهیل و تسریع در صدور اسناد املاک روستایی و شهرهای کم جمعیت گامی مهم در رونق اقتصادی ‌ و جلوگیری از مهاجرت به شهرها محسوب می گردد .
وی تصریح کرد: صدور بالغ بر 230 هزار فقره سند مالکیت روستایی طی سنوات گذشته که بیش از 180 هزار فقره آن اسناد مالکیت دفترچه ای می باشند و نیز الزامات قانون جامع حد نگار مبنی بر لزوم تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری مستلزم همکاری مؤثر ثبت و بنیاد مسکن با هدف سرعت بخشی به این فرایند است.
هاشمی بیان داشت: با هدف تسریع در صدور اسناد مالکیت و تعویض اسناد مالکیت روستایی در سال ۱۴۰۰ ننسبت به تهیه نقشه این مناطق برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و افزود: فراهم شدن نقشه 210 روستای استان اقدامی مهم در مستند سازی و صدور اسناد مالکیت آن محسوب می گردد.
مدیرکل ثبت استان قوانین تسهیلگر نظیر قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن را ضامن دفاع از مالکیت های روستاییان و افراد بی بضاعت، مستند سازی املاک آنان و جلوگیری از اختلافات حد و مرزی در این مناطق برشمرد و خواستار تداوم تعامل این دو اداره کل به منظور نیل به اهداف مقرر در تفاهم نامه های فیمابین گردید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
254 کلیک ها  جمعه, 09 ارديبهشت 1401 12:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا