افتتاح فاز اول پروژه 200  کیلو واتی در آینده ای نزدیک 

افتتاح فاز اول پروژه 200  کیلو واتی در آینده ای نزدیک 
   
افتتاح فاز اول پروژه 200  کیلو واتی در آینده ای نزدیک  |||| ||||

نشست  مدیران  و مقامات صنعت برق استان فارس با تولیت و مسئولان آستان احمدی و محمدی(ع)  پیرامون نصب و راه اندازی سامانه های خورشیدی بر روی پشت بام ساختمان های موجود در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و برنامه ریزی جهت افتتاح فاز اول پروژه 200  کیلو واتی در آینده نزدیک برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین  سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خصوص تولید داخل اکثر تجهیزات و قطعات نیروگاه خورشیدی و همچنین توانمندی مهندسان متخصص و متعهد صنعت برق کشور در این حوزه، خبر داد .

حمید رضاجلایر، با تاکید بر لزوم بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر و نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی توسط دستگاه های دولتی استان فارس، افزود:  ورود بیشتر بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این حوزه با حمایت مقامات و اصلاح مدل های اقتصادی امکان پذیر است و اکنون با همکاری و مشارکت موثر تولیت حضرت شاهچراغ (ع) و نصب سامانه های تولید انرژی خورشیدی در پشت بام این مکان مقدس؛ می توان امید داشت که سایر مشترکان صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی در شیراز و سایر شهرستان ها نیز دراین امر پسندیده مشارکت داشته باشند.

وی  در ادامه به ضرورت ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در سطح جامعه با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری کلیه مقامات کشوری و استانی و بهره گیری از نفوذ نخبگان محلی و همراهی کلیه مشترکان برق در استان فارس همچون گذشته از پیک مصرف تابستان  1401با موفقیت و بدون خاموشی عبور نماییم.

آیت الله ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز دراین نشست بر لزوم همکاری همه جانبه با صنعت برق استان فارس برای نصب نیروگاه خورشیدی بر پشت بام حرم مطهر و ساختمان های همجوار تاکید کرد و ابراز داشت : خواست قلبی ما و همه زائران حرم مطهر همین است که این فرهنگ سازی زودتر با اجرای گام نخست نصب سامانه ها اتفاق بیفتد.

 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در ادامه به سفر خود به کشور چین اشاره کرد و گفت: در سفر به چین ما مشاهده کردیم که چگونه از پشت بام های ساختمان ها و دشت ها با نصب آیینه های خورشیدی و توربین های بادی، انرژی برق تولید می شود و از کمترین فضای موجود هم برای تولید برق و انرژی تجدید پذیر استفاده شده است و چه بهتر که این فرهنگ سازی از آستان حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) آغاز گردد.

آیت الله کلانتری در ادامه اظهار داشت : اگر ما هم بتوانیم بخش های دولتی و خصوصی را ترغیب و تشویق به تولید انرژی برق با استفاده از سامانه های انرژی خورشیدی نماییم قطعا این فرهنگ سازی و مصرف بهینه انرژی، نهادینه می شود .

بر اساس آمارهای موجود، در شرکت توزيع نيروي برق استان فارس از ابتداي اجراي طرح تاکنون  764سامانه خورشيدي مختص مشترکين با توان توليدي 4762کيلووات با سرمايه گذاري بالغ بر 510 هزار و 250ميليون ريال توسط بخش خصوصي نصب و راه اندازي شده است.متوسط ميزان تابش استان فارس  بين 2هزار تا 2200 کيلو وات ساعت بر متر مربع در سال مي باشد که اين ميزان تابش براي نيروگاه هاي خورشيدي مناسب است. شهرستان فسا با احداث 90 سامانه، شهرستان بوانات با 64 سامانه و کازرون با 61 سامانه خورشيدي بيشترين تعداد نصب سامانه های خورشیدی را در ميان ساير شهرستان هاي تابعه این شرکت در استان فارس دارند. همچنین در راستاي فرهنگ سازي و استفاده از ظرفيت بخش دولتي سامانه هاي خورشيدي به تعداد 22 نيروگاه دولتي با توان توليدي 170 کيلو وات با سرمايه گذاري بالغ بر 6800ميليون ريال دراستان فارس  نصب و راه اندازي گرديد و همچنين برق 15روستاي فاقد برق با نصب سامانه هاي خورشيدي جهت 191خانوار با توان توليدي 191 کيلو وات با سرمايه گذاري بالغ بر 15280ميليون ريال صورت پذيرفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
233 کلیک ها  سه شنبه, 19 بهمن 1400 12:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا