پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی برای بازسازی واحدهای تخریب شده از سیل در فارس

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی برای بازسازی واحدهای تخریب شده از سیل در فارس
   
پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی برای بازسازی واحدهای تخریب شده از سیل در فارس |||| ||||

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از بررسی وضعیت مناطق سیل زده جنوب کشور از جمله استان فارس درنشست کمیسیون عمران مجلس خبر داد .

به گزارش راستین آنلاین، محمود رضایی در نشست با حضور وزرا ، معاونین و سایر مسئولان اجرایی مرتبط برگزار شد ،اظهار کرد : در خصوص میزان خسارت وارد شده به مناطق جنوبی فارس و اقدامات صورت گرفته در این زمینه و کمک های انجام شده به مردم گزارش های لازم ارائه شد . 
 
وی گفت : در این راستا گزارشات مرتبط با جزییات خسارات سیل در شهرهای جنوبی فارس در بحث مسکن و در حوزه راه های درون شهری و برون شهری و زیر ساخت های آسیب دیده و همچنین خسارات مرتبط با حوزه کشاورزی ، اراضی زراعی ، باغی و دام و‌ طیور بر اساس آمارهای ستاد مدیریت بحران استان ارائه شد .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از مصوبات مجلس در راستای وضع ضوابط و مقرراتی در راستای آماده سازی شهرها برای مقابله با بلایای طبیعی و تجهیز شهرهای کوچک‌ به امکانات ماشین آلاتی برای مقابله با خطر و مدیریت آن خبر داد.
 
رضایی خاطر نشان کرد : در این جلسه پیشنهاداتی نیز برای پیشگیری و مقابله با وقوع چنین رخدادهایی توسط نمایندگان مطرح و مقرر شد، اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات و ارزیابی‌های حضوری مطالب را جمع بندی کرده و گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.
 
وی از تاکید کمیسیون عمران مجلس در خصوص تعریف بخشی از بودجه ۱۴۰۱ برای تامین هزینه مقاوم سازی بناهای فرسوده خبر داد و گفت : در این راستا مقرر شد در استان فارس اعتبارات بیشتری جهت مقاوم سازی و ساخت بناهای تخریب شده از سیل پرداخت شود .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش وام روستایی برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت : بر این اساس پیشنهاد شده است تا به واحدهای تخریبی ، تسهیلاتی معادل ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و با سود چهار درصد همراه با ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود . 
 
رضایی خاطر نشان کرد : کمک های بلا عوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا ، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می گیرد .  
 
وی همچنین از وعده کمک های بلا عوض برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت : این بنیاد عهده دار تامین سیمان مورد نیاز ساخت و ساز واحدهای تخریبی و تحویل این سیمان به بنیاد مسکن شد .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد : هرچند خسارات ناشی از سیل خسارات گسترده ای را به مردم و زیر ساخت های شهری و روستایی وارد کرد ، اما خوشبختانه در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده تصمیمات خوبی از سوی متولیان این موضوع در سطح ملی گرفته شد . 
 
رضایی یادآور شد : ارقام خسارات اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران فارس به هییت دولت منتقل شده و با تخصیص تسهیلات مورد نیاز ، عملیات بازسازی زیرساخت ها و واحدهای مسکونی و جبران خسارت کشاورزان استان آغاز خواهد شد. 
 وی خاطر نشان کرد : در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم در این زمینه زودتر تصویب شده و کار بازسازی واحدهای سیل زده تسریع شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
245 کلیک ها  سه شنبه, 21 دی 1400 11:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا