تسریع در تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فارس

تسریع در تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فارس
   
تسریع در تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فارس |||| ||||

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد که پروژه بزرگ پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن فارغ از اقدامات انجام شده گذشته، باید به مرحله بهره‌برداری برسد.

 
به گزارش راستین آنلاین عبدالعظیم خادم حمزه در کارگروه توسعه صادرات فارس گفت: با توجه به دستور اخیر استاندار فارس و پیگیری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و جلسات مختلف در رابطه با پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در فارس که در شیراز مکان‌یابی شده است، باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فارغ از اقدامات انجام گرفته گذشته، راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری برسد.
 
او با اشاره به سه راه‌حل پیشنهادی در زمینه بهره‌برداری از این پروژه، گفت: مجری پروژه می‌تواند منابع مالی لازم را تعریف، تامین و کار اجرایی را شروع کند یا اینکه برای پیشبرد آن شریک تجاری داشته باشد و راهکار سوم هم این است که مجوز آن لغو و پروژه به سرمایه‌گذار جدید در همین محل یا مکان دیگری داده شود.
 
خادم‌حمره خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی استان یا وزارت هم در این رابطه هر چه زودتر موضوعات مربوط به ارائه تسهیلات یا کمک‌هایی که می‌تواند داشته باشد، تعیین تکلیف و در صورت امکان این منابع را در راستای به مرحله بهره‌برداری رساندن پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تامین کند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در ادامه این جلسه با اشاره به مصوبات گذشته در رابطه با پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان، عنوان کرد: این پروژه در ابتدای دهه هشتاد شروع به کار کرده است که به دلیل طولانی بودن فرآیند احداث علارغم کمک‌های بلاعوض و حمایت‌های انجام شده این پایانه صادراتی تاکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.
 
حمیدرضا ایزدی در ادامه با تاکید بر اینکه مجری پروژه باید برنامه فازبندی و زمان‌بندی مشخصی داشته باشد، گفت: سرمایه‌گذاری فاز ۱ و فاز ۲ این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در ورودی منطقه ویژه اقتصادی تعریف شده است که در حال حاضر برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان لازم است که ۱۵۰ میلیارد تومان بر تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از منابع مالی مجری پروژه نیز پیش‌بینی شده است.
 
رئیس سازمان صمت فارس، اظهار کرد: تلاش داریم تا از طریق ظرفیت ماده قانونی ارائه تسهیلات از محل بنده الف تبصره ۱۸ یا اینکه بهره‌گیری از منابع داخلی بانک عامل یا هر راهکار دیگر نظیر ورود سرمایه‌گذاران دیگر به این پروژه بتوانیم منابع اعتباری پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس را تامین نماییم.
 
ایزدی خاطرنشان کرد: این مهم قابل توجه است که فاز ۱ و ۲ این پروژه مکمل همدیگر هستند و با توجه به اینکه در فاز یک به گفته مجریان پروژه مربوط به قرنطینه، ترمینال حمل و نقل، سورتینگ، بسته‌بندی محصولات، زیرساخت‌ها نظیر خیابان و امکانات خدماتی، دفاتر و انبارهای صادرکنندگان و ساختمان‌های اداری لازم است که برنامه‌ریزی‌ها در زمینه به مرحله بهره‌برداری رساندن پروژه و کارایی آن در زمینه توسعه صادرات با تدابیر ویژه نسبت فازهای دیگر پروژه تصمیم‌گیری و انجام شود تا امکان صادرات در زمان بهره‌برداری فراهم باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
573 کلیک ها  جمعه, 10 دی 1400 14:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا