بهره برداری از ۴۲واحد صنعتی در فارس

بهره برداری از ۴۲واحد صنعتی در فارس
   
بهره برداری از ۴۲واحد صنعتی در فارس |||| ||||

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه‌اندازی و موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده‌اند.

 
احد فتوحی در جلسه با مدیران شهرک‌های صنعتی فارس، گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای جدید در استان، ۱۶۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و با فعالیت آنها ۲۲۰نفر اشتغال ایجاد شده است.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، او همچنین از انعقاد ۲۳۷قرارداد جدید در شهرکها و نواحی صنعتی استان از ابتدای امسال خبر داد و افزود: در قالب این قراردادها افزون بر۵۲ هکتار زمین واگذار شده است.
 
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی دربسترسازی به منظور استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا کرده است، گفت:در حال حاضراز بیش از ۷هزار هکتار اراضی در اختیار این شهرک ۵۳۰۰هکتار آن عملیاتی شده است.
 
فتوحی عنوان کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۳۳۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۳ هزارو ۳۶۰ واحد تولیدی موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده‌اند و برای بیش از ۳۸هزار نفر شغل ایجاد شده است.
 
او در ادامه با بیان اینکه در راستای سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران -در زمینه مانع زدایی و پشتیبانی از تولید علاوه بر تقویت و حمایت از صنایع کوچک و متوسط ، رفع موانع و مشکلات واحد های صنعتی راکد با هدف راه‌اندازی مجدد و احیای آنها در اولویت ویژه شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرار گرفت، گفت: پس از شناسایی واحد های تعطیل و احصای مشکلات آنها، با برنامه‌هایی نظیر ارجاع مشکلات این واحدها به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات بانکی، بیمه و مالیاتی، معرفی به بانک‌ها برای اختصاص تسهیلات بانکی و ورود سرمایه گذار جدید ۱۱۵ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین حفظ سرمایه‌ها و سوق دادن آن در مسیر رونق تولید و اشتغال، راه‌اندازی در مدت زمان کوتاه، استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها و کمک به تولید محصولات صادرات محور از مهمترین نتایج مثبت راه‌اندازی مجدد واحد های تولیدی برشمرد.
 
او اضافه کرد: اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف شناسایی و احصای مشکلات و نیز ارائه بهترین روشها و راهکارها برای فعالیت مجدد واحد واحدهای تعطیل که توسط اساتید مجرب دانشگاهی و نخبگان صنعتی انجام میشود، از برنامههای موفقی است که ثمره آن، چرخیدن دوباره چرخهای صنعت خواهد بود.
 
فتوحی خواستار رصد و پایش روزانه واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی توسط مدیران شهرکها شد و گفت: مدیران شهرکها باید موارد و مشکلات واحدها را بصورت روزانه احصا و تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات داشته باشند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
486 کلیک ها  چهارشنبه, 08 دی 1400 09:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا