اجرای ۲۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس

اجرای ۲۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس
   
اجرای ۲۵ میلیارد ریال طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس |||| ||||

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای ۴۰طرح پژوهشی در این شرکت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۲۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 
احد فتوحی چهارشنبه ۲۴ آذر در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که اجرای طرح‌های پژوهشی در راستای برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف ارتقا وضعیت صنایع کوچک این استان انجام می‌شود.
 
او اظهار کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی با محوریت توجه به صنایع کوچک در بخش‌های ارتقای سطح بهره‌وری و کیفیت محصولات واحدها و نیز شناسایی ظرفیت‌های صنعتی استان فارس و نیز حل مشکلات شهرک های صنعتی انجام شده است.
 
فتوحی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم اجری این طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی استفاده کاربردی از نتایج طرح‌ها در راستای تقویت و حل مشکلات صنایع بوده که در این زمینه فعالیت‌های مؤثری انجام شده است.
 
او بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی این استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه از دیدگاه‌ها، نظرات و طرح‌ها با اولویت تقویت و حمایت از صنایع کوچک و ارتقای بهره‌وری، تولید و افزایش مهم واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم و تاکنون قراردادها و تفاهم نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌های استان فارس منعقد شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شرکت تاکنون از۴۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی نیز حمایت کرده است، گفت: این پایان‌نامه‌ها در راستای تقویت صنایع کوچک اجرایی شده و نتایج آن به‌صورت رایگان در اختیار صنایع قرار گرفته است.
 
فتوحی همچنین با اشاره به حمایت این شرکت از استقرار شرکت‌های دانش بنیان وپژوهش محور در مرکز خدمات کسب وکار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، گفت: دراین اقدام که در راستای تقویت ارتباط ببن صنعت و دانشگاه انجام شده از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور برای استقرار در این مجموعه حمایت شده که این اقدام در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت انجام و این شرکت‌ها که از نخبگان دانشگاهی تشکیل شده‌اند گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات فناورانه واحدهای صنعتی و ارائه مدل‌های علمی برای حل مشکلات و ارتقای بهره وری و تولید محصولات صنایع برداشته‌اند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه بوده و بدین لحاظ نیز حمایت از طرح‌های پژوهشی از اهمیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است گفت: محققان، صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان و شرکت‌های مشاوره‌ای می‌توانند از حمایت‌های این شرکت در زمینه طرح‌ها و محورهای تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنایع کوچک، بهره‌مند شوند.
 
فتوحی بابیان اینکه بیش از ۹۵درصد از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد، گفت: از برنامه‌های ویژه در حمایت از صنایع کوچک، کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با این صنایع است که بر مبنای اصول علمی انجام شده باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
400 کلیک ها  چهارشنبه, 24 آذر 1400 13:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا