کمک میلیونی بلاعوض بنیاد مسکن فارس به خسارت دیدگان زلزله خانه زنیان

کمک میلیونی بلاعوض بنیاد مسکن فارس به خسارت دیدگان زلزله خانه زنیان
   
کمک میلیونی بلاعوض بنیاد مسکن فارس به خسارت دیدگان زلزله خانه زنیان |||| ||||

بنیاد مسکن فارس با هدف کمک به منطقه زلزله زده خانه زنیان، آوار برداری ۴۹۶ واحد آسیب دیده را به انجام رسانده و تاکنون ۲۳۴ ميليون ريال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای خسارت ديده پرداخت کرده است.

 

به گزارش راستین آنلاین مدیر کل بنیاد مسکن فارس از مشارکت بنیاد مسکن استان فارس در منطقه زلزله زده خانه زنیان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: روند احداث و پیشرفت ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان فارس در منطقه زلزله زده خانه زنیان و 10 شهرستان استان فارس پرشتاب ادامه دارد.

عطاالله زمانی افزود: بدین ترتیب آوار برداری 496 واحد آسیب دیده از حوادث در استان فارس به پایان رسیده و بنیاد مسکن فارس تاکنون 234 ميليون ريال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای  خسارت ديده پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 2 هزار و 189 واحد مسکونی در استان فارس از زیان های ناشی از سیل و زلزله خسارت دیده است که 867 واحد نیازمند ساخت و احداث است و در مناطق شهری و روستایی یک هزار و 428 واحد نیز نیازمند تعمیرات است.

زمانی اعلام کرد: واحد های آسیب دیده شهری احداثی420 واحد و واحد های آسیب دیده روستایی احداثی  447 واحد است و تاکنون 767 مالک به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

وی از اجرای طرح هادی روستای «شول» شهرستان مهر با مشارکت بنیاد مسکن استان نیز خبر داد و گفت: طرح هادی این روستا شامل تک لبه و زیرسازی با اعتباری بیش از ۱۲۰میلیون تومان انجام شده است.

زمانی ادامه داد: 450  فقره پرونده تشکیل و 240  فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ازای هر واحد 500  میلیون ریال در شهرستان مهر، معرفی شده اند و سال گذشته تشکیل پرونده و معرفی 71  فقره سهمیه تسهیلات مسکن محرومین به مبغ 35 میلیارد و 500 میلیون ریال و برای هر واحد مسکونی 500  میلیون ریال تسهیلات به علاوه 300  میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر واحد تامین و پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به تامین مسکن محرومان در بوانات عنوان کرد: از تمام ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح های توسعه در این شهرستان بهره گیری می شود که اجرای طرح هادی روستایی از جمله آنهاست و 6 هزار و 700 میلیون ریال سال گذشته توسط بنیاد مسکن برای طرح هادی روستایی در بوانات هزینه شده است.

وی افزود: برای تامین مسکن مناسب زوج های جوان و متقاضیان سکونت در روستاهای بوانات، سال گذشته ۳۰ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن واگذار شد و ۲۶ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی برای ساخت ۲۶ واحد مسکن محرومان همراه با ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای هر واحد اقدامات موثری در زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف بود.

زمانی توسعه و محرومیت زدایی را یک خواست عمومی و مطالبه مردمی دانست و گفت: برای محرومیت زدایی در داراب 665 فقره تسهیلات مقاوم سازی با همکاری بانک های عامل با اعتباری بیش از 32 میلیارد و 750میلیون تومان پرداخت شد و پرداخت 260 فقره تسهیلات مسکن محرومان با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان و 260 فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با بیش از هفت میلیارد و800 میلیون تومان از عملکردهای بنیاد مسکن فارس در سال گذشته در داراب است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: بنیاد مسکن فارس در داراب 390 فقره بیمه نامه برای منازل روستایی صادر کرده است و در سال گذشته 459 قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاها به مساحت 16 هزار و 650 متر مربع واگذار کرده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
224 کلیک ها  شنبه, 26 تیر 1400 22:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا