اشتغال در جامعه با شکست انحصار محقق می‌شود/حذف انحصار در صدور مجوزهای اقتصادی

اشتغال در جامعه با شکست انحصار محقق می‌شود/حذف انحصار در صدور مجوزهای اقتصادی
   
اشتغال در جامعه با شکست انحصار محقق می‌شود/حذف انحصار در صدور مجوزهای اقتصادی |||| ||||

  مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: اشتغالزایی در جامعه با شکست انحصار محقق می‌شود و وجود انحصار در این حوزه مخالف با قوانین جمهوری اسلامی است.

 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری در نشستی با عنوان انقلاب اسلامی،بسیج فداکار،اقدام مومنانه مدافعان سلامت که در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر شیراز برگزار شد یکی از اولویت‌های جامعه امروز را ایجاد فرصت شغلی دانست و گفت: سه راه برای ایجاد اشتغال در جامعه وجود دارد و در گام نخست باید انحصار حذف شود.
 
وی توزیع مناسب ثروت را گامی دیگر در راستای اشتغالزایی عنوان و تاکید کرد: باید اقدامات تخصصی و علمی در راستای کاهش فاصله دهک‌های جامعه انجام شود.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزایش بهره وری و ارتقاء فرهنگ کار را سومین پیش نیاز ایجاد اشتغال دانست و گفت: با کار و تلاش بیشتر و مدیریت کارآمد می توان مشکلات اقتصادی را حل و تحریم ها را نیز بی اثر کرد.
وی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد، بسیج ،روحانیون و بانوان اقشاری هستند که در ارتقا فرهنگ کار می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.
 
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شهید حدادی اولین شهید کارگری کشور بود که به دست منافقین کوردل در مقابل ساختمان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در شیراز به شهادت رسید ولی این موضوع تاکنون مغفول مانده و ضروری است که مورد توجه قرار گیرد و عنوان اولین شهید کارگری کشور به نام این شهید والامقام و فارس ثبت شود.
 
وی از تحریم،کرونا و سوء مدیریت به عنوان سه مشکل پیش روی جامعه امروز یاد کرد و گفت: مدیریت باید به نحوی حرفه ای مدنظر قرار گیرد و در این راستا ضروری است که علوم انسانی همانند علوم تجربی بصورت تخصصی مورد توجه باشد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به ضرورت درک و اهمیت علوم انسانی اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات کنونی جامعه نیازمند مدل اقتصادی هستیم که قائل به فرد نبوده و بر پایه برنامه استوار باشد.
 
وی در ادامه شیوع کرونا را آسیبی برای سلامت و معیشت تمام مردم دنیا عنوان و تاکید کرد: استان فارس تاکنون در حوزه پیشگیری از شیوع گسترده کرونا عملکرد موفقی داشته و این در حالی است که در حوزه درمان نیز در سطح کشور همیشه سرآمد بوده است.
 
مختاری با بیان این مطلب که ۷۳ هزار کارگاه و واحد تولیدی در سطح این استان فعال است،اظهار کرد: با شیوع کرونا حدود ۲۷ هزار کارگاه در این استان با مشکلات جدی مواجه و ۷۳ هزار کارگر از کار بیکار شده و متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند.
وی بر اینکه در این استان با همت و همدلی مردم و مسولان گام‌های بلندی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برداشته شده تاکید کرد و گفت: با همه گیری بیماری کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تمام بازرسین کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای بصورت مداوم از واحد‌های تولیدی و کارگاههای فارس بازدید دستورالعمل های بهداشتی را در جهت پیشگیری از انتشار بیشتر این ویروس ابلاغ کرده تا کارگران و کارفرمایان مراقب‌های لازم را بکار گیرند.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ کارگر در سطح این استان مشکوک به ابتلا به کرونا بوده که جواب تست ۴ هزار و ۴۷۰ نفر از آنها مثبت و تاکنون ۳ هزار و ۸۴۴ نفر بهبودی خود را به دست آورده و تنها ۱۱ نفر از آنها فوت کرده‌ است.
 
وی تاکید کرد: در بعضی از واحد‌های تولیدی این استان صدها کارگر روزانه در فاصله‌های نزدیک به یکدیگر مشغول کار و تلاش هستند و اگر دستورالعمل‌هایی بهداشتی در این مجموعه‌ها رعایت نمی‌شد قطعا فاجعه بزرگی به بار می‌آمد که خوشبختانه با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت،فارس در حوزه پیشگیری از انتشار این ویروس کارنامه قابل قبولی بجا گذاشته است.
 
مختاری در بخش دیگر سخنان خود به حمایت‌های معیشتی از زمان شیوع کرونا در فارس اشاره کرد و با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۶ هزار خانوار در این استان وجود دارد که اغلب نیز یارانه بگیر هستند،گفت: سه دهک پایین جامعه نیز در یکسال اخیر کمک هایی از دستگاههای متولی ازجمله کمیته امداد و بهزیستی دریافت کرده اند.
 
وی با تاکید بر لزوم هدایت بیشتر کمک‌ها به سمت جامعه کار و تولید ،اظهار کرد: به یک میلیون خانوار استان تسهیلات حمایتی کرونا اعطا شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ضرورت هدایت برنامه‌ریزی ها برای افزایش درآمد خانوارهای این استان،تصریح کرد: در پی شیوع کرونا در این استان به ۷۳ هزار کارگر بیمه بیکاری پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا و با هدف حفظ اشتغال های موجود و ایجاد انگیزه در کارفرمایان تاکنون ۴۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۳۰ هزار کسب و کار زیان دیده از این بیماری پرداخت شده است.
 
مختاری اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان بازیابی شده بلکه اکنون به نسبت بهمن ماه ۹۸ تعداد بیمه شدگان فارس نیز یک درصد رشد داشته است که این مهم موفقیتی بزرگ برای استان قلمداد می شود.
 
وی فارس را در اجرای طرح مواسات و همدلی پیشتاز کشور دانست و در خاتمه گفت: با همدلی و همت مردم، استاندار فارس ،مجموعه دستگاه‌های اجرایی،سپاه و بسیج سعی شد که کمک‌های مومنانه با عدالت بین نیازمندان توزیع شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1337 کلیک ها  یکشنبه, 26 بهمن 1399 13:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا