• مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

منشور توسعه فرهنگ قرآن در استان فارس پیاده سازی می شود

منشور توسعه فرهنگ قرآن در استان فارس پیاده سازی می شود
   
منشور توسعه فرهنگ قرآن در استان فارس پیاده سازی می شود |||| ||||

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌‎های قرآنی در استان برای پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

راستین آنلاین : حمید رضا قانعی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اعلام کرد: در راستای تحقق، اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها محول کرده است و در همین راستا شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها باید شکل بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده ولی‌فقیه در استان شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت شکل گرفته و در حال فعالیت است، افزود: با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان هم‌افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.
قانعی، اظهار امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان نقش جدی به موسسات و تشکل‌های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
وی در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۳۰ جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی تشکیل شد و عمده رویداد های قرآنی در ماه مبارک رمضان، دهه فجر و سایر ایام با هماهنگی و همفکری این شورا در سطح استان برگزار شد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان را به واسطه فعالیت گسترده موسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست‌بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.

قانعی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی (بشری) در شهرستان جهرم به وظائف و مسوولیت‌های دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی و بطور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تاکید کرد: متولیان این دستگاه‌ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم و زمینه رشد موسسات و مجموعه‌های قرآنی را تسهیل کنند، که این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان خواهد شد.

او از برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اوقات فراغت دانش‌آموزان درخواست کرد که برای فصل تابستان در کنار اهتمام جدی به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی حتما در راستای تقویت معارف قرآنی دانش‌آموزان نیز اقدام کنند.

انتهای پیام /  108
308 کلیک ها  یکشنبه, 28 خرداد 1402 09:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا