تربیت کودک و نوجوان با تولید محتوای مفید /آینده درخشانی را برای کودکان خود رقم بزنیم

تربیت کودک و نوجوان با تولید محتوای مفید /آینده درخشانی را برای کودکان خود رقم بزنیم
   
تربیت کودک و نوجوان با تولید محتوای مفید /آینده درخشانی را برای کودکان خود رقم بزنیم |||| ||||

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در ویژه برنامه «ساعتی با کتاب» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرمایند: «کودکان را به کتاب خوانی عادت دهید»، گفت: شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» است که اگر بتوانیم از فرصت هایی که دست می دهد استفاده و با کتاب خوب، اوقات را غنی کنیم، آینده درخشانی را برای کودکان و نوجوان رقم خواهیم زد.

 
به گزارش راستین آنلاین سعید رضا کامرانی  افزود: امام علی علیه السلام می فرمایند: «کسی که با کتاب آرامش می یابد، هرگز آسایش از او سلب نمی شود»، این کلام گهر بار، اهمیت کتاب و کتاب خوانی را صد چندان می کند، معجزه پیامبر ما قرآن است و خداوند بزرگ در سوره علق به پیامبر می فرماید: «اقراء یعنی بخوان»؛ همچنین 255 بار در کتاب آسمانی ما به عنوان «کتاب»، 582 بار به واژه «علم»، 2 بار به کلمه «قلم» و 3 بار از «خواندن» یاد شده که همه و همه اهمیت مطالعه و کتاب را یادآور می شوند.
 
وی در ادامه گفت: تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه کشورها در سایه رشد فکری و فرهنگی است و در این راستا، فرهنگ کتاب خوانی و تولید محتوا از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
 
کامرانی افزود: در کشور عزیز ما، با توجه به نظر کارشناسان، سرانه مطالعه مناسب نبوده و تولید محتوا در بخش کودک و نوجوان از وضعیت خوبی برخوردار نیست؛ در این راستا لازم است اهالی کتاب و قلم تلاش بیشتری کنند.
 
وی گفت: ما با ترجمه مخالف نیستیم اما بیش از 60 درصد کتاب های حوزه کودک و نوجوان ترجمه هستند و با توجه به دارا بودن بستر مناسب و پیشینه فرهنگی و ادبی که داریم باید دست به کار نوشتن و تولید محتوای مناسب شده و نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا شویم و در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
 
به گفته کامرانی، برای انجام هر کاری باید بستر فرهنگی ایجاد شود و در فراهم سازی این بستر، کتاب با محتوای خوب نقش بزرگی دارد، ناگزیریم برای آینده و رسیدن به اهدافمان، برنامه ریزی کنیم چون ما نباید با آینده مواجه شویم، باید آن را بسازیم و برای این کار نیاز به برنامه، تلاش و کوشش داریم.
 
کامرانی در پایان با اشاره به این موضوع که یکی از افتخارات کانون دارا بودن و فعالیت در برنامه های کتاب محور است، گفت: تلاش کنیم تا کتاب خوانی را بین کودکان، نوجوانان و خانواده ها نهادینه و اوقات فراغتشان را با کتاب پر کنیم.
 
خاطر نشان می شود، ویژه برنامه ساعتی با کتاب در قالب مسابقه «معرفی کتاب خوب» با هدف ترویج فعالیت کتاب خوانی با محوریت آشنایی اعضا و مربیان با کتاب های مناسب و برگزیده و توجه ویژه به شیوه معرفی کتاب برای ترغیب به مطالعه و ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری فارس برگزار شد تا مربیان بتوانند در یک کار گروهی به اجرای برنامه خلاق خود در زمان مشخص و در فضای مجازی بپردازند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1321 کلیک ها  دوشنبه, 01 آذر 1400 09:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا