میراث فرهنگی فقط ابنیه نیست بلکه فرهنگ غنی اسلامی است

میراث فرهنگی فقط ابنیه نیست بلکه فرهنگ غنی اسلامی است
   
میراث فرهنگی فقط ابنیه نیست بلکه فرهنگ غنی اسلامی است |||| ||||

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در   جلسه انعقاد تفاهم نامه  اظهار کرد: میراث‌فرهنگی فقط ابنیه نیست بلکه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی نیز جز میراث‌فرهنگی است که وظیفه ماست که آن را گسترش دهیم.

او ادامه داد: در نظر داریم در دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس دپارتمان گردشگری مذهبی را ذیل کمیته گردشگری راه‌اندازی کنیم.
شه‌دوست شیرازی بیان کرد: در دوران پسا کرونا تنها راه نجات سامان‌دهی گردشگران، برنامه‌ریزی و رویداد محوری است و استان فارس با دارا بودن جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی تاریخی، طبیعی و سلامت می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را در اختیار گردشگران بگذارد.
او گفت: برای ۵ مهر روز گردشگری که مصادف با اربعین حسینی است برنامه‌های آیینی را ترتیب داده‌ایم که می‌توان اگر شرایط پیک کرونا اجازه دهد سینه‌زنی قطاری که به ثبت ملی نیز رسیده است و دیگر آیین‌هایی که مربوط به اربعین و محرم و صفر است، به‌‌صورت نمادین اجرا خواهد شد.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: خاستگاه تعزیه در فارس، باغ دلگشا شیراز است که اجرای تعزیه که برای نخستین بار در باغ دلگشا اجراشده و در نظر داریم تعزیه مجدد در این باغ تاریخی اجرا شود.
شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: با همکاری بسیج هنرمندان شب‌شعر آیینی چله را برگزار خواهیم کرد و کاشی‌کاری هفت‌رنگ شیراز که ۷۲ مجلس عاشورا در آن خواهد بود را به رخ خواهیم کشاند.
او گفت: در ایام غدیر برنامه غدیریه را اماکن فرهنگی تاریخی استان فارس برای نخستین بار اجرا کردیم.
این مقام مسئول افزود: به سازمان هواپیمایی کشوری و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده‌ایم که به‌محض توقف در شیراز صلوات خاصه احمد بن موسی (ع) پخش شود و پیگیر پخش تلاوت زیارت مذکور در جلسات رسمی پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران هستیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
510 کلیک ها  پنج شنبه, 04 شهریور 1400 09:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا