« بلافیگورا » به روی صحنه می رود

« بلافیگورا » به روی صحنه می رود
   
« بلافیگورا » به روی صحنه می رود |||| ||||

تئاتر « بلافیگورا »، نوشته‌ی یاسمینا رضا در خرداد و تیر 1400 به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش راستین آنلاین ،« بلافیگورا » که آخرین اثر نمایشی یاسمینا رضا، نویسنده‌ی شهیر فرانسوی است، با ترجمه‌ی پویا وکیل‌زاده و به کارگردانی شاهین چگینی ، از 23 خرداد در تماشاخانه‌ی استاد مشایخی تهران به روی صحنه خواهد رفت.
شاهین چگینی، طراح و کارگردان این نمایش و مدیر تماشاخانه‌ی استاد مشایخی، در مورد روند آماده شدن گروه برای اجرای این اثر گفت: « مركز آفرينش‌هاي هنري تئاتر « مان » در راستاي توليد آثار نمايشي، از سال گذشته چهار متن از نوشته هاي ياسمينا رضا را در دستور کار خود قرار داده است و با گروهي چهل نفره متشكل از دانشجويان رشته تئاتر، نمايش‌هاي « بلافيگورا »، « خداي كشتار »، « نمايش اسپانيايي » و « زندگي ضربدر سه » را آماده اجرا نموده است. از این میان، نمايش‌هاي « بلافيگورا »  و « خداي كشتار » در خرداد و تير سال جاري به روي صحنه خواهد رفت. اميد است که در شرايط فعلي این نمایش‌ها با استقبال تماشاگران نيز همراه باشد. »

5ee37953 819c 4fca 8d25 ec1c1ba6735c
همچنین پویا وکیل‌زاده، مترجم این اثر درباره‌ی این نمایش‌نامه‌ اظهار داشت: « بلافیگورا مانند بقیه‌ی آثار یاسمینا رضا، درون‌مایه‌ای اجتماعی دارد که با طنزی هوشمندانه آمیخته شده است و همین نکته این اثر را جذاب می‌کند. اتفاقات این نمایش‌نامه در بخش­های مختلف یک رستوران رقم می­خورد؛ جایی که بوریس و آندرِا برای گذراندن یه شب عاشقانه به آن‌جا آمده­اند، اما با دعوای آن دو و همچنین حضور غیرمنتظره­ی دوست پاتریسیا (همسر بوریس)، همه پیش­بینی­ها غلط از کار در می­آید و نهایتا در پایین نمایش، مخاطب در قضاوت‌های اولیه‌ی خود دچار تردید می‌شود.»
بقیه‌ی عوامل این نمایش عبارتند از:
بازیگران (بر اساس حروف الفبا): سارا اولیایی، زینب بیگدلی، ایلیا پارسیان، کیارش رادمهر، روزبه سلطانی، شیما عسگری، پریا گل محمدی، شیوا مهرجو
 دستیار کارگردان : آرین خزائی
گریم : شمیم زرافشانی ، محمدجواد رضوانی ، مهرسا رضوی
مدیر صحنه : مهدی حامل کمپانی شرق
طراح پوستر و بروشور : نگین خاوری ، سارا اولیایی
عکاس : روزبه سلطانی
طراح لوگو : شیوا مهرجو
تيزر: احسان اماني
کتاب « خدای کشتار و بلافیگورا »، که دو اثر شاخص از یاسمینا رضا می‌باشد، با ترجمه‌ی پویا وکیل‌زاده در سال 1398 توسط نشر شب‌خیز منتشر شده است.
گفتنی‌ست تماشاخانه‌ی استاد مشایخی در تهران و در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر ، پلاک ۱۴۷۸ واقع شده است و پس از نمایش « بلافیگورا »، میزبان هنردوستان برای نمایش « خدای کشتار » از همین گروه خواهد بود.

انتهای پیام /  101
1067 کلیک ها  جمعه, 21 خرداد 1400 08:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا