اولین دهکده بیت‌کوین رونمایی شد

اولین دهکده بیت‌کوین
اولین دهکده بیت‌کوین  
اولین دهکده بیت‌کوین رونمایی شد اولین دهکده بیت‌کوین|||| ||||

 دهکده بیت‌کوین (Bitcoin Valley) در هندوراس راه‌اندازی شد و ۶۰ کسب و کار این دهکده، پذیرای پرداخت وجه با ارز دیجیتال بیت‌کوین هستند.

 به گزارش راستین آنلاین، یکی از صاحبان کسب و کار محلی گفت: در سانتا لوسیا، همه ما قرار است در این پروژه شرکت کنیم؛ پذیرش بیت‌کوین، ورود ما را به بازار دیگری باز می‌کند و مشتریان بیشتری به دست خواهیم آورد.

رونمایی از اولین دهکده بیت‌کوین

این ابتکار به‌طور مشترک توسط بلاک چین هندوراس، صرافی ارزهای دیجیتال گواتمالا کوینکاکس، دانشگاه فناوری هندوراس، آکادمی مرکزی و شهرداری سانتا لوسیا توسعه داده شده است. 

کارلوس لئوناردو پاگوادا ولاسکز، بنیانگذار بلاک چین هندوراس و نماینده انجمن کاربران ارزهای دیجیتال آمریکای مرکزی (Acucrip)، چند روز قبل از راه‌اندازی رسمی دهکده بیت‌کوین اظهار کرد: حدود ۶۰ کسب و کار با پروژه دهکده بیت‌کوین فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که صاحبان این مشاغل توسط آکادمی غیر مرکزی در مورد استفاده از بیت‌کوین و فناوری آن آموزش دیده‌اند.

صرافی کوینکاکس تجهیزات و خدمات مورد نیاز در پرداخت‌های کریپتو را ارائه می‌کند همچنین شرکت بلاک چین هندوراس نحوه‌ استفاده از کیف‌های پول‌ ارز دیجیتال را به کاربران آموزش می‌دهد.

مشتریان در دهکده بیت‌کوین می‌توانند برای پرداخت وجه کالاهای مورد نیاز خود از بیت‌کوین استفاده کردند اما این بیت‌کوین‌ها به صرافی کوینکاکس و نه مستقیما به شخص مقابل انتقال می‌یابد سپس این صرافی بلافاصله ارزش معادل بیت‌کوین را در واحد پول هندوراس (لمپیرا) برای صاحب کسب و کار ارسال می‌کند و علت آن این است که صاحبان کسب و کار از نوسان‌های قیمتی دچار ضرر نشوند.

روبن کارباخال ولاسکوئز، استاد دانشگاه فناوری در این مورد گفت: «جامعه سانتا لوسیا برای استفاده و مدیریت ارزهای رمزنگاری شده، پیاده‌سازی آن‌ها در کسب‌وکارهای مختلف در منطقه و ایجاد رمزنگاری گردشگری آموزش خواهد دید.»

۴۱.۵۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیاربیت‌کوین

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۵۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۵۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیاربیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۵۲ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۰۹ میلیارد دلار است که ۳.۲۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۴۱ میلیارد دلار است که ۱۰.۰۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۹.۵۹ میلیارد دلار است که ۹۳.۹۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

انتهای پیام /  علیرضا لرک
485 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مرداد 1401 09:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا