جزئیات طرح واردات با ارز دیجیتال اعلام شد

واردات با ارز دیجیتال
واردات با ارز دیجیتال  
جزئیات طرح واردات با ارز دیجیتال اعلام شد واردات با ارز دیجیتال|||| ||||

جزییات طرح واردات با ارز دیجیتال توسط رئیس سازمان توسعه تجارت کشور اعلام شد.

به گزارش راستین آنلاین، علیرضا پیمان پاک،‌ رئیس سازمان توسعه تجارت کشور گفته که بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان شهریورماه سال جاری، شرایط عمومی طرح واردات با ارز دیجیتال نهایی شده و رسما اعلام می‌شود.

جزئیات طرح واردات با ارز دیجیتال

 

علیرضا پیمان‌پاک در یک برنامه تلویزیونی درباره شرایط واردات با رمزارز گفته که از حدود 6 ماه پیش و با امضای یک موافقت‌نامه میان وزارت صمت و بانک مرکزی، تصمیم بر این شده تا با استفاده از ظرفیت‌های دنیای رمزارزها، محدودیت‌ها کنار زده شوند. او گفته که در ماه‌های گذشته تلاش زیادی شده تا مقدمات و شرایط لازم برای این امر فراهم شود و ثبت نخستین سفارش واردات با رمزارزها نیز اولین گام در این زمینه بوده است.

البته به گفته پیمان پاک، فعلا برنامه‌ریزی در این حوزه با محوریت واردات است و هنوز برنامه‌ای برای صادرات با استفاده از رمزارزها وجود ندارد. رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین به پیمان‌های پولی و دو جانبه ایران با برخی کشورهای همسایه و منطقه اشاره کرد و گفت:

ما نباید فراموش کنیم که هدف اصلی ما در این حوزه تسهیل تجارت و بهبود عملکرد در این حوزه است. به این ترتیب پیمان‌هایی که بتواند شرایط پولی، مالی و بانکی را برای تجارت‌ ما بهبود دهد قطعا در اولویت دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: «در سال‌های گذشته ما در حوزه درآمدهای نفتی زیرساخت‌هایی را تعریف کردیم اما متاسفانه در حوزه تجارت غیرنفتی و فعالیت بخش خصوصی قدری کم‌کاری دیده شد. دولت سیزدهم تلاش کرده در ماه‌های گذشته مذاکرات برای پیمان‌های پولی را به نتیجه برساند که توافق اخیر ایران و روسیه در این زمینه نیز بخشی از این رویکرد کلان است». پیمان پاک همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای بهبود سطح تجارت ایران با روسیه گفته که:

تنها در چهارماه گذشته حدود ۱۰۰ هیات تجاری ایران و روسیه با یکدیگر دیدار داشتند تا بتوانیم شرایط را طوری مدیریت کنیم که میزان صادرات ایران به روسیه نیز افزایش یابد. آمار تیرماه امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته صادرات به روسیه حدود ۱۳۰ درصد رشد کرده و برنامه ریزی کوتاه مدت ما این است که صادرات ۵۸۰ میلیون دلاری سال قبل، امسال به یک میلیارد دلار برسد.

پیمان‌پاک خاطر نشان کرد: «البته افزایش صادرات یک موضوع تک‌بعدی نیست بلکه باید زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و حتی سیاست‌های داخلی در این زمینه کمک کند، زیرا در صورتی که ما صادرات را آغاز کنیم اما به دلیل کمبودهای داخلی نتوانیم برند خود را حفظ کنیم قطعا دستیابی به اهداف با مشکل مواجه می‌شود».

انتهای پیام /  علیرضا لرک
1752 کلیک ها  شنبه, 22 مرداد 1401 13:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا