​پایداری شبکه ارتباطی فارس در تعطیلات نوروزی/ آماده باش اپراتورهای تلفن همراه برای هفته دوم نوروز ​

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با تلاش واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و با محوریت اداره کل ICT استان فارس، امسال شاهد بیشترین ثبات و پایداری در حوزه ارتباطی استان در ایام نوروز هستیم.

 
به گزارش راستین آنلاین  حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: بر اساس پایش شبکه تلفن همراه و اطلاعات منتشر شده توسط اپراتورها، استان فارس در بین پنج استان اول کشور از حیث ورود مسافران نوروزی قرار دارد لذا با تمهیدات پیش بینی شده از جمله افزایش پهنای باند سایت های تلفن همراه به ویژه در جاده های ورودی و پر تردد استان، افزایش ظرفیت UPS های سایت های ارتباطی و آماده باش تیم های فنی، امسال برای اولین بار آمار قطعی سایت های 2G و 3G در استان در حد صفر است و هیچگونه قطعی طولانی در لایه مکالمه و اینترنت در استان وجود ندارد و تاکنون کمترین قطعی ارتباطات در ایام نوروز را در چند سال اخیر در استان فارس شاهد هستیم.
وی افزود: در برخی از نقاط استان ترافیک و تجمع فراتر از حد انتظار بود که در این مناطق، اپراتورهای ارتباطی با افزایش ظرفیت سایت های خود پایداری ارتباطات را به شکل مطلوب حفظ کردند و تعداد اندکی از سایت های تلفن همراه در سطح استان نیز لحظاتی به علت قطعی برق خاموش شدند. 
سلیمان پور در مورد این سایت ها، تصریح کرد: یک سایت همراه اول در شهرستان فسا و یک سایت جاده ای همراه اول در محور ابوالحیات به کازرون به علت قطعی برق و همچنین یکی از سایت های مربوط به کمپ راهداری استان نیز به علت خرابی باطری و عدم شارژ مناسب سلول های خورشیدی در ساعاتی قطع شدند که با اعزام سریع تیم های فنی مشکل برطرف و شبکه نرمال شد. 
وی اضافه کرد: در یک مورد نیز «هاب سایت» تپه موسوم به تپه محمدآباد شهرستان آباده که ارتباط دو روستا و بخشی از جاده را پوشش می داد به علت اختلال فنی خاموش شد که با نصب موتور برق توسط همراه اول، پوشش ارتباطی روستاهای تحت پوشش این «هاب سایت» در کمترین زمان ممکن برقرار شد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان با بیان اینکه تیم های فنی و نگهداری مخابرات منطقه فارس و اپراتورهای تلفن همراه جهت پایداری شبکه ارتباطی استان تا پایان هفته دوم نوروز در آماده باش هستند، گفت: همزمان نیز تمامی واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس با شیفت بندی کارکنان و محوریت اداره کل ICT استان فارس و همچنین دفاتر پیشخوان خدمات در سطح استان آماده ارائه خدمات به هم استانی های عزیز و میهمانان نوروزی هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
191 کلیک ها  دوشنبه, 08 فروردين 1401 10:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا