​19 روستای فارس از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شد

​19 روستای فارس از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شد
   
​19 روستای فارس از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شد |||| ||||

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط ویدئوکنفرانسی با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز، ارتباطات پایدار و پرسرعت در این روستا و 18 روستای دیگر استان فارس را جمعاً با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال افتتاح کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین ، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در آیین افتتاح 1000 روستای کشور به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت که با حضور ویدئوکنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با روستای شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز همراه بود، گفت: استان فارس با 36 شهرستان از لحاظ تعداد شهرستان حائز رتبه اول و از لحاظ جمعیت و وسعت رتبه چهارم کشور را داراست و 2238 روستای بالای 20 خانوار دارد.
وی افزود: از این تعداد روستای بالای 20 خانوار، ارتباطات پایدار و پرسرعت برای 1678 روستا ایجاد شده است و حسب دستور وزیر ارتباطات و حمایت مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت، پیش بینی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا 410 روستای استان که فاقد ارتباط هستند نیز تا پایان سال 1401 از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شوند. 
سهرابی تصریح کرد: حدود 300 روستای استان نیز کیفیت ارتباطات در آنها پایین است که برای آنها برنامه ریزی لازم صورت گرفته و به ترتیب اولویت، ارتقای لازم برای آنها انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: امروز به صورت نمادین در روستای شهرک غدیر با احداث و راه اندازی یک سایت ایرانسل، دسترسی ارتباطات پایدار و پرسرعت برای 1700 نفر از مردم این روستا در قالب 440 خانوار فراهم می شود و همزمان با این سایت، 9 سایت روستایی دیگر در اقصی نقاط استان فارس به بهره برداری می رسد که در مجموع 19 روستای فارس با جمعیت 7800 نفر در قالب 2430 خانوار روستایی از​ ارتباطات با کیفیت برخوردار می شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان این مراسم از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت، اپراتورهای ارتباطی به ویژه مخابرات، شرکت ارتباطات سیار، ایرانسل و های وب و مسئولین و مقامات استانی از جمله استاندار فارس، معاونین استاندار، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مردم این روستاها و همچنین دستگاههای همکار و ادارات کل استانی بویژه منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، توزیع برق استان و شیراز بابت حمایت ها و همکاری هایی که در راستای تسریع در ایجاد دسترسی لازم برای این روستاها داشتند، تشکر کرد.
گفتنی است در این مراسم که با حضور محمدعلی فاضلی مشاور استاندار و مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری، علی عبیری مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری، عبدالرسول حقیقی معاون برنامه ریزی فرمانداری شیراز ، مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و جمعی از مدیران و مقامات محلی برگزار شد، 8 روستا شامل روستاهای بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون، روستاهای محمدآباد و خسروشیرین از توابع شهرستان آباده و روستاهای چشمه زیتون، شاه محمدی، چشمه سفید و حبیب آباد از توابع شهرستان سپیدان جمعاً با احداث 4 سایت همراه اول و 8 روستای دیگر شامل روستاهای چاه طلا، خیرآباد و تخته از توابع شهرستان خنج و روستاهای اسلام آباد، محمودعلیا، محمودآباد سفلی، دارنجان و شهرک غدیر از توابع شهرستان شیراز جمعاًٌ با احداث 3 سایت ایرانسل به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل شدند.
همچنین با افتتاح 3 سایت اپراتور چهارم «های وب»، دسترسی ارتباطات باکیفیت و پرسرعت برای 3 روستا شامل روستای مهرآباد از توابع شهرستان ممسنی، روستای گچ نقاشی از توابع شهرستان شیراز و روستای بیدزرد از توابع شهرستان خرامه فراهم شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1713 کلیک ها  دوشنبه, 04 بهمن 1400 09:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا