صدور 48 پروانه دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی در فارس

صدور 48 پروانه دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی در فارس
   
صدور 48 پروانه دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی در فارس |||| ||||

   مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از صدور 48 پروانه دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی در استان فارس در راستای توسعه خدمات الکترونیک و تسهیل در دسترسی به خدمات دولت در مناطق روستایی استان خبر داد. 

به گزارش راستین آنلاین  مهرداد سهرابی  اظهار کرد: ارائه خدمات دولت در دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی، زمینه را برای توزیع عادلانه امکانات و دسترسی به فرصت های برابر با نقاط شهری در روستاها ایجاد کرده است.

 

وی افزود: تسهیل دسترسی به خدمات و امکانات دولت در روستاها، کاهش ترددهای غیرضروری و متعاقب آن کاهش هزینه های روستائیان را به همراه دارد.

 

رئیس کار گروه دفاتر پیشخوان خدمات و دفاتر ICT روستایی استان فارس تصریح کرد: دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی همچنین به عنوان حلقه ارتباط بین دولت و مردم، نقش بسزایی در استقرار دولت الکترونیک در روستاها دارد و توسعه خدمات این دفاتر موجب تثبیت جمعیت در روستاها می شود.

 

سهرابی اظهار کرد: در همین راستا، تاکنون 48 پروانه دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT ) روستایی در استان فارس صادر شده است و محل استقرار این دفاتر را در مناطق روستایی 15 شهرستان استان شامل داراب 13 دفتر، شیراز 11 دفتر، زرین دشت 4 دفتر، لارستان 3 دفتر، سپیدان 3 دفتر، قیر و کارزین 2 دفتر، بوانات 2 دفتر، اقلید 2 دفتر و شهرستانهای لامرد، مهر، جهرم، استهبان، کازرون، آباده، ممسنی و کوار هر کدام یک دفتر اعلام کرد.

 

وی افزود: امکان ثبت نام و دریافت پروانه این دفاتر به صورت الکترونیکی فراهم شده است و متقاضیان دریافت پروانه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT روستایی، که حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند، می توانند به سامانه licensing.cra.ir مراجعه نموده و ثبت تقاضا کنند و پس ازدریافت استعلامات و بررسی تقاضای آنها در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات و دفاتر ICT روستایی استان فارس، در صورت احراز شرایط مطابق اصول حاکم بر صدور پروانه، در کمترین زمان ممکن مجوز فعالیت برای آنها صادر می شود.

 

سهرابی خاطرنشان کرد: دریافت پروانه دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی به منزله واگذاری خدمات و یا الزام ‌دستگاههای تامین کننده خدمات به ارایه خدمت به دفاتر مذکور نبوده و پروانه فوق صرفاً معرف صلاحیت دارنده پروانه جهت ارائه خدمات دستگاه های اجرایی و بخش عمومی غیردولتی است.

 

وی در پایان تاکید کرد: متقاضیان دریافت پروانه فعالیت، ابتدا نسبت به شناخت بازار موضوع فعالیت دفاتر، شرایط تامین کنندگان خدمات جهت واگذاری خدمت، هزینه های جاری و از همه مهم تر مدت زمان بازگشت سرمایه بر مبنای مدل کسب و کار مرتبط اقدام نمایند تا دچار خسارت نگردند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
754 کلیک ها  یکشنبه, 26 ارديبهشت 1400 08:28
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا