تقویت و آموزش در بستر‌های نوین مجازی/ حمایت از ورزشکاران ژیمناستیک در دوران کرونایی

راستین آنلاین :رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با تبریک هفته ورزش و تربیت بدنی به خانواده بزرگ ورزش و ژیمناستیک، گفت: ژیمناستیک ورزش پایه و دروازه ورود به تمامی رشته‌های ورزشی است  که توسعه و پیشرفت آن باعث افزایش روحیه و نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

 
 
سید کمال پاک‌فطرت در نشستی که به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور سید علیرضا دیهیمی قائم مقام هیات، معصومه پرونده نایب رئیس،عباسی سرپرست دبیری و جعفری مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی کمیته‌های هیات ژیمناستیک استان فارس برگزار شد، خاطرنشان کرد: باوجود بحران جهانی شیوع کرونا که امکان فعالیت‌های جمعی ورزشی را محدود کرد، هیات ژیمناستیک استان فارس با همکاری با ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای این رشته را همچنان فعال و پویا نگاه داشته است. 
 
رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و برگزاری کارگاه‌ها اقدامات درخوری در فضای مجازی رخ داده است، اظهار داشت: این مهم با هماهنگی‌هایی که طی هشت ماه گذشته با ورزشکاران و مربیان و داوران صورت گرفته است، صورت پذیرفته و گام‌هایی مثبت در این حوزه برداشته شده است که شایان توجه است.
 
قوت برنامه‌های استعدادیابی با راهکارهای جدید 
 
رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس نداشتن فعالیت فیزیکی جوانان و نوجوانان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را زنگ خطری برای سلامت آنان دانست و گفت: شیوع کرونا برنامه‌های استعدادیابی را کمرنگ کرده است، از همین رو انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکارهای مناسبی برای احیای این حوزه و معرفی نفرات جدید و مستعد این رشته ورزشی را ارائه دهند تا روند استعدادیابی متوقف نماند. 
 
او همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و داده از آمار مرتبط با ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این رشته تاکید کرد و این اقدام را درراستای برخورداری از سیستم‌های به‌روز و استفاده از نرم‌افزارهایی برای تقویت زیرساخت ژیمناستیک برشمرد. 
 
سید کمال پاک‌فطرت خواستار استفاده بیشتر از فضای مجازی و کلیپ‌های آموزشی تایید شده داخلی و بین‌المللی برای آموزش ورزشکاران شد.
 
رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه آموزش روزآمد با توجه به وضعیت موجود کرونایی باید در راس برنامه‌های مربیان و ورزشکاران باشد، ابراز داشت: خانواده ژیمناستیک فارس برآمده از مربیان تحصیل کرده و با تجربه است که باید از وجودشان بسیار بیش از گذشته بهره برد.
 
 هیات ژیمناستیک حامی ورزشکاران برای توسعه فعالیت‌هاست 
 
وی افزود: همچنین مسئولان کمیته‌ها و دوستداران ژیمناستیک باید برای ارتقای این ورزش و هیات با شرح وظایف موجود امور مربوط را به‌خوبی و برابر ضوابط و مقررات انجام دهند؛ در همین راستا ضروری است کمیته‌ها به‌صورتی فعال‌تر برنامه‌های مدون و طبق برنامه مصوب سال جاری را تدوین کرده و به سرانجام رسانند، هیات نیز در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد. 
 
همچنین در این نشست مقرر شد در هفته تربیت بدنی و به پاسداشت این مناسبت مسابقات ورزشکاران خانم و آقایان بصورت مجازی شاخه ژيمناستيک هنری، مسابقه مجازی شاخه ريتميک ژيمناستيک بانوان، جشنواره مجازی شاخه ژيمناستيک برای همهGYM.FOR ALL.، مسابقه مجازی آکروبات ژیمناستیک و مسابقه مجازی نقاشی با موضوع ژيمناستيک رده سنی زير ١٥سال، برگزار شود. 
 
 ژیمناستیک‌کاران برتر فارس تقدیر شدند 
 
افزون براین به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی از تیم برتر در جشنواره ژیمناستیک برای همه تقدیر شد. 
 
یادآور می‌شود که جشنواره ژیمناستیک برای همه، با حضور پرشور بانوان ورزشکار فارس برگزار شد و در این راستا معصومه پرونده نایب رئیس هیات ژیمناستیک فارس، از مورد تایید بودن پوشش بانوان در شاخه ژیمناستیک برای همه با پیگیری‌های فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: این مهم موجب حضور بانوان ژیمناست در میادین و رویدادهای بین‌المللی می شود؛ بنابراین تلاشی پرشورتر از جانب ورزشکاران و مربیان را می‌طلبد تا خود را در جهان اثبات کنند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
563 کلیک ها  سه شنبه, 29 مهر 1399 16:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا