• رئیس ستادترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس :

رسانه های به ترویج فرهنگ پهلوانی کمک کنند

راستین آنلاین:رئیس ستادترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس  با بیان اینکه بیش از هر زمانی نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی هستیم افزود:رسانه های به ترویج  این فرهنگ کمک کنند.

حیدر علی کامیاب که ظهر امروزشنبه 25 خردادماه در یک نشست مطبوعاتی سخن می گفت با اشاره نام گذاری 17شوال  به نام فرهنگ پهلوانی، افزود: یکی از مسائل مهم که شاید در زمان‌هایی از آن غفلت کرده‌ایم، موضوع پرورش و تربیت و مقدم بودن آن بر آموزش و ورزش و سایر فعالیت‌ها است .

وی با تصریح اینکه فرهنگ پهلوانی با زندگی ایرانیان عجین شده است، گفت: ما هم به لحاظ ایرانی بودن هم اینکه مسلمان و خصوصا شیعه هستیم، ارزش‌هایی را داریم که والا هستند و به آنها باید پایبند باشیم، این ارزش‌ها در همه فعالیت‌ها اعم از آموزش و ورزش و کار و زندگی باید مد نظر قرار گیرد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، تنها در ایران وجود داشت و از ایران به جهان صادر شد، ما باید به این فرهنگ افتخار کرده و در مسیر اعتلا و توسعه آن تلاش کنیم .

کامیاب با اشاره به موفقیت های هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس و قرار گرفتن آن جزو سه هیئت برتر کشور، گفت: امروز در فارس مدرسه ورزش زورخانه‌ای داریم و این برای همه لذت بخش است، اینکه حدود 300 دانش آموز، در این مسیر قرار گرفته‌اند کار بزرگ به شمار می رود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به بروز و نمود برخی ناهنجاریها در مدارس، گفت: چنین رخدادهای تاثر برانگیزی به دلیل آنست که کار فرهنگی مناسب انجام نداده‌ایم، اینکه یک مدیر یا دیگر اولیای مدرسه یا آموزش و پرورش مواخذه، برکنار یا تنبیه شوند، کار درست نخواهد شد، ما نیازمند کار فرهنگی هستیم و کار فرهنگی با جدی گرفتن رسانه‌ها و پای کار آمدن همه گروه‌ها خصوصا فرهنگوران، ورزشکاران و هنرمندان، امکان پذیر خواهد بود.

 کامیاب در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه  امسال و در تداوم اقدامات سخت افزاری حوزه ورزش، خوشختانه شاهد بهره برداری از 184 پروژه در حوزه ورزش و جوانان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان، در فارس خواهیم بود افزود:تعداد یکصد پروژه در حوزه‌های ورزش و جوانان از اکنون تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید .

وی با بیان اینکه حدود 80 پروژه نیز برای افتتاح درایام الله دهه فجر امسال پیش بینی شده است، گفت: یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه، ورزشگاه 6 هزارنفری شیراز خواهد بود که امیدواریم بعد از سال‌ها انتظار در هفته دولت آماده بهره برداری شود .

دبیر شورای عالی ورزش استان یکی از پروژه‌های آماده افتتاح برای هفته‌های آینده و تا قبل از هفته دولت را، ورزشگاه شهرستان لامرد معرفی و اضافه کرد: این ورزشگاه که شامل استخر سرپوشیده، دهها سالن تخصصی، بخش اداری و شاپینگ و ... خواهد بود، یکی از ورزشگاه‌های کم نظیر کشور است .

کامیاب یادآور شد: ورزشگاه لامرد از پروژه‌های تحت پوشش وزارت نفت بود که به وزارت ورزش سپرده و با اعتبارات وزارت نفت، تکمیل شد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد که امسال تعدادی خانه جوان، زمین چمن مصنوعی و طبیعی و سالن‌های چند منظوره در سطح شهرستان های استان فارس نیز به بهره برداری خواهد رسید .

کامیاب با بیان اینکه امسال تنها یک پروژه جدید ورزشی در فارس اجرایی خواهد شد، گفت: این پروژه، احداث ورزشگاه اختصاصی بانوان است .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین از اقدام برای اجرای بخش‌های مختلف ورزشگاه پارس براساس پیش بینی‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا، طراحی زورخانه این مجموعه آماده شده است که در هفته فرهنگ پهلوانی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

کامیاب با اشاره به اینکه روز هفده مرداد و همزمان با روز و هفته خبرنگار، اخبار دقیق در مورد تمام پروژه‌های آماده افتتاح حوزه ورزش و جوانان اطلاع رسانی می شود، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، نزدیک به 400 هزار مترمربع به سرانه ورزشی سرپوشیده، طبیعی و مصنوعی استان فارس اضافه می شود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید براینکه گستردگی اقدامات در حوزه ورزش و جوانان و همراهی رسانه‌ها در انعکاس این فعالیت‌ها، شائبه حضور او به عنوان نامزد انتخابات مجلس را دامن زده بود، ضمن نشکر از اصحاب رسانه که اخبار حوزه ورزش و جوانان به صورت ذقیق و گسترده پوشش می دهندگفت: هیچ علاقه‌ای به حضور در حوزه سیاسی ندارم .

انتهای پیام /  101
854 کلیک ها  شنبه, 25 خرداد 1398 16:17
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا