در آستانه میلاد حضرت علی (ع) و روزپدرانجام گرفت؛تجلیل مدیرکل ورزش و جوانان فارس از پدر 4 قهرمان ورزشی

راستین آنلاین:در آستانه میلاد حضرت علی (ع) و روز بزرگداشت مقام پدر مدیرکل ورزش و جوانان فارس با حضور در منزل قهرمانان ورزشی استان از پدر 4 تن از این قهرمانان تجلیل کرد.

حیدر علی کامیاب در حاشیه این اقدام فرهنگی با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقی در ورزش گفت: حاصل ورزش اخلاق است از این رو با باید تلاش کنیم تا الگوهای اخلاقی را به‌عنوان چهارچوب اصلی در جامعه ورزش توسعه دهیم.

وی بابیان اینکه ورزش خودبه تنهایی نمی‌تواند هدف نهايى باشد، بلكه ابزارى است كه بايد در خدمت اهداف متعالی‌تر قرارگیرد افزود: ورزش و ورزشكار بدون اخلاق ارزشى نداشته و می‌تواند موجب ضرر رساندن به شخص و جامعه باشداز این رو باتوجه‌به اينكه ورزشكار به‌عنوان اسوه و الگو مطرح است، بايد به مسائل اخلاقى پايبند باشد.

کامیاب اخلاق‌مداری را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ورزش ایران دانست و با اشاره به الگو بودن حضرت علی (ع) برای اکثر ورزشکاران ایرانی گفت: درکنار روز بزرگداشت مقام پدر، جشن میلاد مولی متقیان برای ورزشکاران از رنگ و بوی دیگری برخورداراست.

وی با اشاره به اینکه محبت به پدر و مادر از توصیه‌های اکید دین اسلام است افزود: با حضور در منزل سعید کیخا، هادی چوپان و برادران گرایی از پدران این 4 قهرمان ورزشی استان تجلیل کردیم تا بخشی از زحمات آن‌ها را جهت تربیت و پرورش جوانان شایسته استانمان جبران کرده باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بابیان اینکه اخلاق نباید در قال و قیل ورزش حرفه‌ای به فراموشی سپرده شود افزود: راز ماندگاری در ورزش رعایت اخلاق است.

کامیاب گفت: «در طول سالیان گذشته ورزشکارانی بودند که با رعایت اخلاق ورزشی توانستند نامشان را ماندگار کنند که نمونه بارز این مطلب جهان‌پهلوان تختی است؛ اما ورزشکارانی هم بوده‌اند که باوجود کسب افتخارات فراوان به دلیل عدم رعایت مسائل اخلاقی خیلی زود از یادها محو شدند.»

وی از تدوین سازوکاری جهت معرفی ورزشکاران اخلاق استان در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا مربیان ورزشی استان با مدنظر قرار دادن مسائل اخلاقی و فرهنگی، برکنار آموزش ورزش حرفه‌ای ورزش سهم خود را در توسعه فضائل اخلاقی در جامعه پررنگ‌تر گذشته کنند.

 

 

انتهای پیام /  101
1379 کلیک ها  شنبه, 11 فروردين 1397 08:53
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا