معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس:

ترویج اخلاق در ورزش باعث اغنای فرهنگی جامعه می شود

علی رضایی که در شامگاه سه شنبه 26 مرداددر نشست مشترک روسای هیأت های ورزشی استان با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان سخن می گفت با تاکید بر لزوم توجه به اخلاق پهلوانی در ورزش افزود: قهرمانان، ورزشکاران و مربیان ما باید به این باور برسندکه تمام کوشش ها در ورزش اهداف اجتماعی و فرهنگی را دنبال می کند که سبب توسعه اخلاقی می شود.

وی بابیان اینکه باید دربرنامه ریزی هاودر کنار تقویت ابعاد جسمانی به تقویت ابعاد روحانی، معرفتی و انسانی نیز پرداخته شود افزود:در این صورت  شاهد ظهور قهرمان‌های پهلوان‌ صفت و دارای معرفت انسانی و اسلامی در عرصه‌های قهرمانی خواهیم بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر لزوم توجه روسای هیأت های ورزشی به مسائل فرهنگی در رشته تحت مدیریتشان گفت:یکی از ملاک های ارزیابی عملکردهیأت های ورزشی فعالیت های فرهنگی این هیأت ها د رقالب کمیته فرهنگی است.

رضایی بسنده کردن هیأت های ورزشی به حضور دربرنامه های مناسبتی را به عنوان فعالیت فرهنگی مورد نقد قرارداد و افزود:حضور در راهپیمایی 22 بهمن ویا مناسبت های این چنینی وظیفه تک تک آحاد ملت است از این رو نمی توان آن را به عنوان یک عملکرد فرهنگی خاص برای یک هیأت ورزشی پذیرفت.

وی یکی از کارکردهای کمیته فرهنگی هیأت های ورزشی را فرهنگ سازی برای جذب بانوان در رشته های مختلف ورزشی عنوان کرد و افزود: بانوان ستون اصلی خانواده هستند، از این‌ رو با تدوین برنامه های فرهنگی درحوزه  ورزش همگانی می‌توان این افراد را هر چه بیشتر به سمت ورزش کردن ترغیب کرد.

رضایی یکی از شروط داشتن یک جامعه سالم را توجه به‌ سلامت جسمی و روانی بانوان عنوان کردو افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش ورزش همگانی، هیأت های ورزشی استان باید  برنامه هایی را برای ترویج ورزش همگانی در میان زنان استان در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام /  101
2341 کلیک ها  چهارشنبه, 27 مرداد 1395 05:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا