بلیط جام جهانی قطر چند؟ [+ جزییات]

بلیط جام جهانی قطر
بلیط جام جهانی قطر  
بلیط جام جهانی قطر چند؟ [+ جزییات] بلیط جام جهانی قطر|||| ||||

 ۱۲ سال پیش که قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی امسال انتخاب شد، ایرانیان امید زیادی داشتند که بتوانند از نزدیک این مسابقات را تماشا کنند اما تحولات اقتصادی سال‌های اخیر مانند سقوط ارزش ریال و تورم و گرانی بی‌سابقه، آرزوهای خیلی‌ها را نقش بر آب کرد. با این حال هم‌چنان احتمال دارد گروهی از ایرانیان بتوانند به کشور قطر بروند و این رقابت‌ها را از نزدیک ببینند.

به گزارش راستین آنلاین، در این مطلب، درباره هزینه‌های سفر به قطر برای جام جهانی از جمله خرید بلیط هواپیمای قطر نکاتی را بیان می‌کنیم. 

مشکلات ایرانیان برای خرید بلیط جام جهانی و سفر به قطر 


شاید برای خیلی‌ها هزینه‌های سرسام‌آور سفر به خارج از کشور از جمله خرید بلیط پرواز مانع اصلی باشد، اما این تمام مشکل نیست. حتی در صورت تمکن مالی هم مشکلات دیگری وجود دارند که می‌توانند مانع رزرو بلیط جام جهانی شوند. مثلا فقط کسانی می‌توانند بلیط جام جهانی بخرند که ویزاکارت یا کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشند. از سوی دیگر، واکسن‌های کرونای ایرانی تزریق‌شده هم مورد تأیید کشور قطر نیستند. پس کسانی که این واکسن‌ها را تزریق کرده باشند، شانسی برای ورود به قطر ندارند. 
بیایید فرض کنیم شما هم کارت معتبر بین‌المللی دارید و هم واکسن‌های موردتأیید را تزریق کرده‌اید، می‌دانید حدودا چقدر پول برای خرید بلیط جام جهانی لازم دارید؟ 


راهنمای خرید بلیط مسابقات جام جهانی قطر 


چون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خواستار حضور در استادیوم‌های این رقابت‌ها هستند، فیفا برای فروش بلیط ۲ مرحله در نظر گرفته است. در مرحله اول، علاقه‌مندان در سایت در نظر گرفته‌ شده برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پیش‌ثبت‌نام انجام می‌دهند. سپس در زمان مقرر قرعه‌کشی انجام می‌شود و برگزیدگان وارد مرحله پرداخت هزینه بلیط می‌شوند. 
در این مرحله باید هزینه تعیین‌شده را پرداخت کنید تا رزرو بلیط جام جهانی شما نهایی شود. این هزینه بسته به جایگاه صندلی و مرحله رقابت‌ها به قرار زیر است: 

  • بازی افتتاحیه: ۲۰۰ تا ۲۲۵۰ ریال قطر معادل ۱میلیون و ۸۰۰هزار تا ۲۰میلیون تومان 
    بازی‌های مرحله گروهی: ۴۰ تا ۸۰۰ ریال قطر معادل ۳۵۰هزار تا ۷میلیون تومان 
    یک‌هشتم نهایی: ۷۰ تا ۱۰۰۰ ریال قطر معادل ۶۲۰هزار تا ۹میلیون تومان 
    یک‌چهارم نهایی: ۳۰۰ تا ۱۵۵۰ ریال قطر معادل ۲میلیون و نیم تا ۱۴میلیون تومان 
    نیمه‌نهایی: ۵۰۰ تا ۳۴۸۰ ریال قطر معادل ۴ و نیم میلیون تا۳۱ میلیون تومان 
    مسابقه نهایی: ۷۵۰ تا ۵۸۵۰ ریال قطر معادل ۶میلیون و ۷۰۰هزار تا بیش از ۵۲میلیون تومان 

تمام استادیوم‌های قطر ۴ نوع صندلی دارند که نوع چهارم کف قیمت‌های گفته‌شده و صرفا در اختیار شهروندان قطر است. پس تماشاچیان خارجی باید بلیط یکی از ۳ نوع صندلی دیگر را بخرند که گران‌ترین‌شان صندلی نوع ۱ است. 


راهنمای خرید بلیط هواپیمای قطر 


خرید بلیط هواپیمای جام جهانی قطر کار دشواری نیست. می‌توانید به ۲روش حضوری و اینترنتی این بلیط را تهیه کنید. فاصله کم قطر با ایران هم باعث شده است تعداد پروازها بیشتر و قیمت‌شان در مقایسه با پرواز به کشورهای دورتر ارزان‌تر باشد. 
برای خرید آنلاین پرواز قطر کافی است به یکی از سایت‌ها یا برنامک‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما مراجعه کنید. قیمت بلیط‌ هواپیمای قطر بسته به شرکت هوایی و نوع صندلی بین ۸ تا ۳۰میلیون تومان است. البته بیشتر بلیط‌های هواپیمای قطر موجود در کشور از نوع اقتصادی (اکونومی) هستند و قیمتی بین ۸ تا ۲۲میلیون تومان دارند. 


هزینه اقامت در قطر 


بیشترین هزینه‌ مربوط به اقامت است. پس از اطمینان از رزرو بلیط جام جهانی باید فکری برای محل اقامت‌تان کنید. قطر کشوری پهناور نیست و به همین خاطر هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهرهای اندک این کشور بسیار گران هستند. اگر بخواهید ۱۳ شب در قطر بمانید و ۳ بازی ایران در جام جهانی را تماشا کنید، چیزی بین ۶ میلیون تومان (برای هتل‌های ۲ستاره) تا ۲۶میلیون تومان (برای هتل‌های ۵ستاره) باید هزینه کنید. 
این فقط هزینه اقامت در این هتل‌هاست و سایر هزینه‌ها مانند خدمات هتل، رستوران، حمل‌ونقل و امکانات رفاهی نیز به این مبلغ افزوده می‌شوند. 


آیا تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کم‌هزینه‌ترند؟ 


بله، هر سفری که در قالب تور انجام ‌شود به‌مراتب هزینه کمتری دارد. البته مشکل اینجاست که آژانس‌های مسافرتی ایرانی تا به امروز مجوز تور جام جهانی قطر را از این کشور دریافت نکرده‌اند. فیفا فروش تمام بلیط‌های استادیوم‌ها و رزرو هتل‌ها را بر عهده گرفته و دست آژانس‌ها برای برگزاری تورهای جام جهانی را بسته است. در حال حاضر فقط پیش‌ ثبت‌نام انجام می‌شود و اگر مجوز تورها صادر شود، می‌توانید از این طریق اقدام کنید. 
به‌طور کلی هزینه تخمین‌زده‌شده برای تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بین ۹میلیون (تور ۳روزه) تا ۱۳۷میلیون تومان (تور ۱۱روزه) متغیر است. این اختلاف به‌سبب تعداد روزها و کیفیت تور است. 


هَیّا کارت، کلید ورود به استادیوم‌های جام جهانی قطر 


وقتی هفت‌خان‌ گفته‌شده را پشت‌سر گذاشتید، برای ورود به کشور قطر و استادیوم‌های جام جهانی باید یک کار دیگر هم انجام دهید. این کشور برای تمام شرکت‌کنندگان جام جهانی کارتی به‌نام «هیا کارت» صادر می‌کند. پس از رزرو بلیط جام جهانی و رزرو اقامتگاه، باید با ثبت‌نام در سایت جام جهانی قطر فرایند صدور این کارت را به جریان بیندازید. البته هیا کارت فیزیکی نیست و ثبت‌نام و صدور آن در تلفن همراه شما و از طریق برنامک مربوطه انجام می‌شود.  

 
 
انتهای پیام /  علیرضا لرک
1532 کلیک ها  چهارشنبه, 19 مرداد 1401 11:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا