سخنان پیشکسوت فوتبال ایران را باید شنید

سخن کز دل واندیشه برآید لاجرم بردل نشیند.مهندس حسین کلانی پیشکسوت آگاه و دنیادیده  فوتبال ایران در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان ایران در سخنان کوتاهی احساس و بغض اش را که برخاسته از درک و آگاهی اجتماعی اش بود نشان داد .

او  با اشاره به نام پرفسور مریم میرزاخانی نابغه ریاضی جهان  به نقش و جایگاه زن در اجتماع و زندگی  درک خود رادر قالب کلماتی اثرگذار  بیان کردو همه حاضران را به تامل واداشت .

 این ملی پوش سابق و دوست داشتنی  در پایان مراسم بدرقه در مصاحبه با خبرنگاران به شکل دقیق و مستند  بر وجود توانایی ها و جایگاه وخدمات ارزشمند زنان ایران  در همه عرصه های اقتصادی ، علمی، آموزشی ، اجتماعی ،پزشکی ، فرهنگی ، هنری وورزشی چه در داخل و چه در سایر کشورها که خانواده ها وزنان ایرانی ساکن هستند  اشاره وتاکید کرد . او آگاهانه و دلسوزانه خواستار دیده شدن زنان ایران برای حضور در همه عرصه های مدیریتی و اداری و سیاسی و اقتصادی و...شد .

کلانی که از وجود تفکرات نادرست و محدویتهای فردی که به غلط  درباره زنان  ایران وجود داردو سالها او را رنج داده است  همراه با شهامت  مدنی و جسارت شهروندی اظهار داشت  : دختران وزنان ایران مادران ، همسران وفرزندان ما هستند و دررشد و توسعه میهن نقش مهمی داشته ودارند لذا باید بتوانند آزادانه و با حقوق اجتماعی برابر بامردان زندگی و در انتخاب سبک زندگی و نوع پوشش و حضور در ورزشگاه ها و ...  آزاد باشند . این سخنان بدون کمترین مکثی  به دل مصاحبه کنندگان و بینندگان و شنوندگان نشست . سخنان کلانی پیشکسوت فوتبال ایران سخن و خواسته همه میهن پرستان داخل و خارج از کشور است . اگر این سخنان به درستی شنیده شود و به شکل قانونمند و مترقیانه  و مطابق با نیازهای روز جامعه در کشور جاری و ساری شود اولین سنگ بنای تفاهم ملی و تعلق میهنی گذاشته خواهد شد .

به نظرمی رسدباید سخن و مطالبه و آرمانهای میهن پرستانه این وطن دوست اصیل و مردمگرا  را بایدشنید.

انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی/روزنامه نگار
880 کلیک ها  دوشنبه, 27 دی 1400 00:00
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا