تبدیل باغ به پارک عمومی، طرحی نو در شهردرای منطقه یک شیراز

 شهردار منطقه یک شیراز از تبدیل چند باغ به پارك عمومی با هدف صیانت از محیط زیست و باغهای در معرض تخریب و افزایش سرانه فضای سبز عمومی خبر داد.



به گزارش راستین آنلاین بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک شیراز،عبدالصالح رستم زاده شهردار منطقه گفت: با توجه به قرار گیری باغات قصرالدشت در بافت پیوسته به حوزه خدماتی این منطقه درسالیان گذشته اقدام موثری برای طراحی و یا احداث بوستانهای بزرگ و پاركهای محله ای صورت نگرفته که در همین راستا با شناسایی چندین باغ در معرض تخریب و توافق با مالکین آنها ضمن صیانت از محیط زیست و باغات، ساکنین منطقه هم بزودی می توانند از محیط هایی آرام و سبز در نزدیكترین فضای نزدیك به محل سكونت خود بهره مند شوند.
مهندس عبدالصالح رستم زاده با اشاره به نقش فضاهای سبز عمومی در روحیه شهروندان و تاثیر آنها در تلطیف هوا افزود: با توجه به نیازسنجی های انجام شده و بنا به بازدیدها و كارشناسی های بعمل آمده از سطح منطقه، افزایش سرانه فضای سبز شهری و احداث پارک های عمومی در محدوده شهرداری منطقه ضرورتی انكارناپذیر است که می بایست بصورت اولویت در برنامه های سال جاری قرار گیرد..
شهردار منطقه یک شیراز ضمن فرهنگ سازی در راستای حمایت از فضای سبز و محیط زیست ، از دیگر سو امكانی را فراهم می سازد تا در سایه آن بر میزان خدمات رفاهی شهروندان حوزه كاری خود بیفزاید كه این دو مولفه نیز در نوع خود سرمایه های گران و در عین حال پایداری برای استفاده نسل كنونی و آیندگان این مرز و بوم بشمار می رود
انتهای پیام /  108
113 کلیک ها  دوشنبه, 19 تیر 1402 07:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا